במדריך זה, אני מסביר את היסודות הבסיסיים של קידום אתרים לעורכי דין, עם טיפים ודוגמאות ספציפיות שניתן ליישם בקלות באתר האינטרנט שלך, כך שתתחיל להופיע בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש.
תקבל הבנה עמוקה של מה זה קידום אתרים אורגני, תלמד אסטרטגיות טקטיות ליישום SEO, ומה לחפש אם אתה מעוניין לשכור שירותים של מומחה קידום אתרים חיצוני המתמחה בקידום אתרים של משרד עורכי דין.
בעולם הדיגיטלי של היום, כל כך הרבה אנשים נכנסים לאינטרנט כדי למצוא מידע ולהשוות את האפשרויות שעומדות בפניהם. אם קשה לאנשים למצוא אותך באינטרנט, סביר להניח שאתה מפסיד כמות משמעותית של לקוחות פוטנציאליים.
המדריך זה מתמקד בקידום אתרים לעורכי דין שנמצאים רק בשלבים הראשונים שלהם בפיתוח אסטרטגייה להשגת לידים, אז הדבר הראשון שנתחיל איתו זה הגדרות, כדי שתוכל להמשיך ולעבוד על השגת לקוחות פוטנציאליים.
מה זה בכלל קידום אתרים אורגני (SEO)?
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) המטרה שלה הביא להביא יותר מבקרים לאתר של משרד עורכי הדין על ידי הגדלת מיקומו של האתר שלך בדפי תוצאות של מנועי החיפוש: הקישורים שמופיעים לאחר שהזנת משהו בגוגל, בינג או מנוע חיפוש אחר.
במילים אחרות, אם משרד עורכי הדין שלך מופיע בחלק העליון של תוצאות מנועי החיפוש, במיוחד בעמוד הראשון, תקבל יותר מבקרים לאתר שלך. SEO לא כולל מודעות שמופיעות בתוצאות. ברגע שמבקרים לוחצים על הקישור שלך בתוך התוצאות האורגניות (ואם האתר שלך מספק להם את המידע הראשוני שהם צריכים ומחפשים), הם יפנו אליך כדי ללמוד עוד על השירותים שלך.
- בתמונה למטה המסגרת האדומה תוכלו לראות את התוצאות הממומנות מה שאומר שבעל העסק שילם על מנת שהאתר שלו יופיע לביטוי החיפוש שהמשתמש מחפש.
- המסגרת הירוקה משקפת את התוצאה האורגנית אותו בעל אתר עשה פעולות ממוקדות על מנת להופיע בתוצאות החיפוש לאותו ביטוי חיפוש.
- בונוס – מסגרת סגולה – זה פיצ׳ר של גוגל לעסק שלי, מאפשר לכם להופיע במנועי החיפוש לוצאות קשורות לאותו ביטוי חיפוש, שירות חינמי שגוגל נותנת לבעלי עסקים.
האתגר הגדול שנמשך בעת ביצוע קידום אתרים עבור משרדי עורכי דין הוא לנסות להבין כיצד להביא את משרד עורכי הדין שלך לראש תוצאות החיפוש האורגניות.
למרות שיש הרבה ספקים המציעים קידום אתרים של משרד עורכי דין, אין תוכניות חסינות תקלות או ערבויות לכך שתוכל לדרג במקום הראשון של תוצאות החיפוש האורגניות.
למרבה המזל, ישנן מגוון דרכים לשפר את סיכויי הדירוג בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. אם אתה מסוגל להבין את הגורמים הבסיסיים שמנועי חיפוש מעריכים כאשר מחליטים לאילו אתרים יש את הערך הרב ביותר למשתמשים, קל לחתוך את הרעש בשוק וללכוד את עיניהם של לקוחות פוטנציאליים.
ניתן לחלק את גורמי הדירוג של משרד עורכי דין לדירוג לשלוש קטגוריות:
תוֹכֶן
המילים וסוגי תוכן אחרים, כגון תמונות, בדפי אתר. אתר בעל תוכן איכותי משפר את חווית המשתמש ותתרום לשיפור דירוג האתר שלך במנועי החיפוש; במיוחד אם התוכן שלך עשוי לענות על כוונת החיפוש של המשתמש.
קישורים נכנסים וציטוטים מחוץ לדף
הרושם, האמינות והסמכות שיש למשרד עורכי הדין שלך באינטרנט בהשוואה למשרדי עורכי דין אחרים. זה מושפע ממספר הדומיינים והדפים החיצוניים של האתר המפנים תנועה לאתר שלך.
SEO טכני
חווית המשתמש היא גורם דירוג מרכזי כאשר גוגל נמצאת בתהליך של דירוג האתר שלך. כלומר לקחת בחשבון את מהירות העמוד, תגי הכותרת ומבנה האתר הם יעדים ארוכי טווח שאתה צריך לשאוף אליהם.
מדוע קידום אתרים לעורכי דין הוא חשוב?
אם אתה משרד עורכי דין שרוצה להגדיל את העסק, תעבורת חיפוש אורגנית היא ערוץ שיווק משמעותי שלעתים קרובות מתעלמים ממנו. אבל מחקרים שבוצעו נותנים סיבה טובה להקדיש יותר תשומת לב לשיפור קידום אתרים של משרד עורכי דין. על פי דוח המגמות המשפטיות לשנת 2019, 17% מהצרכנים חיפשו עורך דין באמצעות חיפוש אונליין.
קידום אתרים יכול להישמע קשה, במיוחד אם משרד עורכי הדין מעולם לא השקיע בסוג זה של שיווק, אבל זה מרכיב חיוני לאסטרטגיית שיווק בסיסית.
כעת, לאחר שהצגנו את ההגדרה הבסיסית של קידום אתרים ומדוע הוא כל כך חשוב עבור משרדי עורכי דין בואו נצלול הלאה לכל אחד מהגורמים החשובים לדירוג.
גורמים משמעותים לדירוג
1 – תוכן
איך נראה תוכן טוב כשמדובר בקידום אתרים? זה מסתכם ביכולת להשיג את שלושת הקריטריונים הבאים:
1) התוכן שלך צריך לענות על השאילתה או מונח החיפוש של המשמש
לדוגמה, אם אתה רוצה שהאתר של משרד עורכי הדין שלך יופיע עבור ביטוי חיפוש "עורך דין פלילי בתל אביב", אתה צריך שיהיה לך תוכן ספציפי באתר שלך שיספר ללקוח הפוטנציאלי שלך על תחום העיסוק שלך; במקרה זה, עורך דין פלילי בתל אביב.
חשבו על זה מנקודת המבט של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. אם הם נוחתים באתר שלך, הם בטח תוהים:
- האם המשרד ממוקם בתל אביב?
- האם המשרד הזה עוסק במשפט פלילי?
- זה יכול לשרת את הצורך המיוחד שלי?
- האם משרד עורכי הדין הזה טוב?
- האם משרד עורכי דין זה בטווח המחירים שלי?
- האם אני רוצה לעשות עסקים עם משרד עורכי דין זה?
התוכן באתר שלך אמור להיות מסוגל לספק תשובות ראשוניות לשאלות שיהיו ללקוח פוטנציאלי. מנועי חיפוש מחפשים לשלוח משתמשים למקום הטוב ביותר האפשרי כדי למצוא תשובות לשאלותיהם.
אז אם גוגל סבורה שהאתר שלך עשוי לענות על כוונת המשתמש, סביר יותר שהוא יציג את האתר שלך גבוה יותר בדפי התוצאות של מנוע החיפוש שלו. במקרה זה, גוגל עשויה לקחת חלק פעיל ביצירת לידים עבורך.
חשוב על הדרך הטובה ביותר שהמשרד שלך יכול לענות על שאלות של מבקר באתר. זה עשוי לכלול תיאורים ברורים של השירותים שלך, תמחור המלצות של לקוחות. כמו כן, וודא שהתוכן והתשובות באתר שלך מעודכנים!
2) התוכן שלך צריך להיות מותאם למילות מפתח
מענה לשאלות של הגולש הוא נהדר, אבל איך מנוע חיפוש יודע שאתה עושה עבודה טובה במתן מענה לשאלות אלה? איזו השפעה יש למענה על שאלות אלו על קידום אתרים עבור משרדי עורכי דין?
תשובה אחת היא באמצעות מחקר מילות מפתח. כאשר גוגל (או כל מנוע חיפוש אחר) מעריך את האתר שלך, הם שולחים בוט אוטומטי לקרוא את התוכן באתר שלך כדי להבין על מה כל דף אינטרנט מדבר.
כדי לעזור ללקוחות פוטנציאליים לקרוא את התוכן שלך, עליך להבהיר איזו מילת מפתח ממוקדת עבור כל עמוד באתר האינטרנט של משרד עורכי הדין שלך. זה מבהיר לא רק למבקרים אלא גם למנועי החיפוש, שאתה אכן "עורך דין פלילי בתל אביב".
כדי לבצע אופטימיזציה מלאה של התוכן שלך למילות מפתח, חשוב למקם את מילות המפתח שלך באזורים הבאים של הדף:
- תג כותרת
- תג תיאור
- כותרות וכותרות משנה
- באופן שווה לאורך כל הפסקאות
- כתובת האתר של דף האינטרנט
אם אתה מנהל משרד עורכי דין קטן, רוב הסיכויים שרוב הלקוחות שלך הם מקומיים והם גרים באותו אזור כמוך. כדי להופיע בתוצאות חיפוש מקומיות, תוכל לבצע אופטימיזציה של האתר שלך לקידום אתרים מקומי.
3) צריך להיות מגוון של תוכן המתייחס למילות מפתח באותה קטגוריה
זהו אחד החלקים הקשים יותר של קידום אתרים. זה כרוך בזיהוי מילת מפתח ראשיות, ולאחר מכן וריאציות או ביטוי זנב ארוך של מילת מפתח. זה מבטיח שהתוכן שלך יכול לכסות כמה שיותר שטח כאשר משתמשים מחפשים באינטרנט.
רבים יחפשו לפי מילת המפתח הנפוצה ביותר, אך אחרים ישאלו שאלות בשפה טבעית או יזינו וריאציות של אותה מילת מפתח. המטרה היא ליצור כמה שיותר תוכן שמתייחס לשאלות חיפוש הקשורות למילת המפתח העיקרית שלך.
לדוגמה, אם מילת המפתח העיקרית שברצונך לדרג עבורה היא "עורך דין פלילי בתל אביב, וריאציות של מילת המפתח יכולות להיות "עורך הדין הפלילי הטוב ביותר בתל אביב" ו"טווח מחירים לעורך דין פלילי בתל אביב".
2 – קישורים נכנסים וציטוטים מחוץ לדף
תוכן מעולה הוא דבר אחד, אבל האינטרנט הוא כמו ים גדול של תוכן בלתי נגמר שחוצה את האופק. איך גוגל קובעת איזה תוכן הכי טוב להציג בעמוד הראשון של הדירוג?
גורם מרכזי אחד הוא האיכות והכמות של קישורים נכנסים. קישורים נכנסים הם קישורי הפניה המוצבים באתרים אחרים ומפנים תנועה לאתר שלך.
עבור קידום אתרים אורגנני, קישורים נכנסים עובדים כמו תחרות פופולריות. אם משרד עורכי הדין שלך מקבל הרבה קישורים מאתרים פופולריים אחרים, הם בעצם נתפסים כהצבעות, מה שמצביע על כך ש"עורכי הדין במשרד הזה יודעים על מה הם מדברים!". אבל אם באתר האינטרנט של משרד עורכי הדין שלך יש רק כמה קישורים נכנסים, זה סימן לכך שהפופולריות והאמינות שלך נמוכות.
זכור, מנועי חיפוש רוצים לשלוח משתמשים למקום הטוב ביותר האפשרי כדי לקבל מענה לשאלותיהם. אם מנועי החיפוש יראו שלתוכן של משרד עורכי הדין שלך יש קישורים מפנים רבים מאתרים אמינים אחרים, תיראה כמקור מהימן ובעל מוניטין.
הגדלת קידום אתרים לוקאלי עבור משרדי עורכי דין באמצעות הצבעות מחוץ לדף
ניתן להרחיב את המטאפורה של "תחרות הפופולריות" מעבר לקישורים מפנים אם אתה מחפש לייעל את קידום האתרים המקומי עבור משרדי עורכי דין.
פרטי הקשר של משרד עורכי הדין שלך מופיעים בכל מיני מקומות באינטרנט; מה שהופך אותו לגלוי הן למנוע החיפוש והן ללקוחות פוטנציאליים. זו הסיבה שהדרך הטובה ביותר להשיג יותר חשיפה מ-SEO מקומי היא להשיג קישורים נכנסים ממקומות שבהם מוצג מידע ליצירת קשר עסקי (כלומר ציטוטים). זה יהיה קריטי להצלחת ה-SEO של החברה שלך לטווח ארוך.
הנה כמה דוגמאות למקומות שבהם אתה יכול לקבל הצבעות מחוץ לדף כדי לשפר את ה-SEO הלוקאלי שלך:
- מדריכים משפטיים.
- ספריות מקומיות, כמו Google לעסק שלי.
- פרופילים חברתיים, כמו טוויטר, פייסבוק וכו'.
- שיתופים של התוכן שלך ברשתות החברתיות.
- ביקורות והמלצות באתרים אחרים.
דרכים נוספות להגדיל את הסמכות שלך.
- הצע מומחיות משפטית או ניתוח חינם לארגון
- כתוב מאמרים מעניינים בבלוג הקשורים למומחיות המשפטית שלך, ובקש מהרשת שלך לשתף אותם
- הראה נוכחות באירועים מקומיים
קידום אתרים טכני
כשזה מגיע לקידום אתרים של משרד עורכי דין, שמרנו את הטוב ביותר לסוף: קידום אתרים טכני יכול להועיל או להרוס את ביצועי ה-SEO של המשרד שלך, מה שהופך אותו לתורם מרכזי להצלחת הקמפיין. זה גם החלק הכי קשה לעשות נכון – במיוחד אם אתה לא מומחה לקידום אתרים.
קידום אתרים טכני הוא (במונחים בסיסיים מאוד) מדד למידת "ידידותי לגוגל" של אתר האינטרנט. בעוד שדומה לידידותיות למשתמש, SEO טכני משתרע גם על דברים אחרים כמו אבטחה ומפות אתר (Site.xml). עם זאת, זה יכול להיות מסובך לביצוע, ולכן משרדי עורכי דין רבים מחליטים לשכור יועץ SEO המתמחה בקידום אתרים של משרד עורכי דין. זה מקטין את הסיכון לעומת ניסיון להתמודד עם הכל בעצמך.
הנה כמה דברים שכדאי לזכור לגבי SEO טכני:
ודא שהאתר של החברה שלך עומד בכל ההנחיות של Google
גוגל די שקוף לגבי הדברים שאתה יכול לעשות כדי לשפר את מדדי הקידום של המשרד שלך. הכר את ההנחיות למנהלי אתרים לקבלת טיפים בנושא קידום אתרים טכני.
ודא שהאתר של החברה שלך מהיר וידידותי לנייד
שני גורמים בסיסיים (אך חשובים) לקידום אתרים טכני כוללים: מהירות ורספונסיבות – האתר שלך צריך להיטען מהר (שאפו מתחת ל-2.5 שניות) ויוצג היטב במגוון גדלי מסך, במיוחד טלפונים ניידים.
ודא כי אתר משרד עורכי הדין שלכם קל לניווט
אם קל לנווט באתר האינטרנט שלך לאדם, סביר להניח שרובוט שנשלח על ידי גוגל כדי לחקור את אתר האינטרנט של משרד עורכי הדין שלך יוכל גם למצוא את כל הדפים באתר שלך ולהבין על מה דפים אלה מדברים.
צור תפריטים פשוטים וקלים לשימוש, וקשר לדפים חשובים אחרים באתר שלך לעתים קרובות.
תגדיר הכל כמו שצריך
דבר אחד טוב לגבי SEO טכני הוא שאתה רק צריך לוודא שאתה מוגדר עם SEO חזק מההתחלה. ברגע שזה נעשה אתה אמור להיות מסוגל לעבוד ללא לחץ.
כיצד ליישם קידום אתרים לעורכי דין
ישנן שתי דרכים לעלות רמה בקידום אתרים למשרד עורכי דין בהתבסס על מה שהזכרתי מקודם כדי לגרום לאתר האינטרנט לדרג היטב בדפי התוצאות של מנוע החיפוש.
ראשית, אתה יכול לעשות זאת בעצמך, או, אתה יכול לשכור מומחה SEO של משרד עורכי דין שיש לו ניסיון בקידום אתרים עבור משרדי עורכי דין כדי לעזור לך.
אפשרות מס' 1: עשה SEO בעצמך
פוסט זה אמור להיות רק ההתחלה של המסע שלך אל הגלישה של קידום אתרים עבור משרדי עורכי דין. התחל בקריאה והבנה של המדריך למתחילים והנחיות של גוגל למנהלי אתרים.
ערכו מחקר מילות מפתח
הנה דרך מהירה לייצר כמה רעיונות תוכן לאתר משרד עורכי הדין שלך:
- רשום את כל ההתמחויות, השירותים והמיקומים של משרד עורכי הדין שלך
- ערכו מחקר מילות מפתח. כדי להתחיל, עבור כל שילוב אזור תרגול/שירות ועיר, השתמש במילים נרדפות כדי ליצור שלוש או ארבע דרכים חלופיות לומר את אותו הדבר.
כתוב ופרסם תוכן לאתר שלך
להלן השלבים:
- עבור על כל שילוב של אזור תרגול ועיר שזיהית בשלב מס' 2 (מחקר מילות מפתח).
- עבור כל שילוב אזור עיסוק ועיר, כתוב סיכום קל להבנה של השירות המשפטי שלך הכולל מידע על כל סדרי העדיפויות של הלקוחות שלך.
- חפש הזדמנויות להוסיף כמה ממילות המפתח שלך, אך אל תגזים. זכור להשתמש במילות מפתח בכותרת, בתיאור המטא ובכותרות משנה.
- פרסם כל תקציר בדף נפרד באתר שלך.
- השתמש בקריאות לפעולה באתר כדי להראות ללקוחות לאן לפנות כדי להזמין את השירותים שלך.
- ולבסוף, אל תשכח את היסודות של אתר.
ודא שאתר משרד עורכי הדין שלך תקין מבחינה טכנית כשאתה מתחיל ליישם טקטיקות SEO
לוודא שהאתר שלך מוגדר עם כל הדרישות הטכניות יכול להיות מאתגר, וזו הסיבה שאני ממליץ לקבל עזרה חיצונית ממומחה SEO עבור שירותים אלו. אבל אם תחליט להמשיך לעשות זאת בעצמך, אני ממליץ להתייחס להנחיות של גוגל למנהלי אתרים.
בנה את הנוכחות, הסמכות והקישורים שלך
- הגדר את כל הפרופילים החברתיים שלך, במיוחד Google לעסק שלי.
- עודדו את הלקוחות שלכם להשאיר ביקורות.
- שמור את התוכן שלך מעודכן על ידי כתיבת בלוג ועדכון דפי האתר שלך מדי חודש.
- אל תשכח להשקיע בקישורים נכנסים, כדי שתוכל להתחיל כבר עכשיו הנה פורטל חדשות שיש לי שתוכל לפרסם בו את המאמר הראשון שלך, רק שלח לי הודעה, למעבר לפורטל לחץ כאן.
אפשרות מס' 2: לשכור מומחה לקידום אתרים עבור משרד עורכי הדין שלך
קידום אתרים הוא משימה מתגמלת מאוד אך דורשת זמן רב. אבל המציאות היא שלעורכי דין רבים פשוט אין את הזמן או הרצון ללמוד מידע חדש. אם אתה מתחבר לזה, הנה כמה דברים שכדאי לזכור כשאתה מחפש מומחה שיעזור להגביר את קידום האתרים של משרד עורכי הדין שלך.
תַקצִיב
כמה אתם גובים עבור השירותים שלכם? סביר להניח שמומחה SEO טוב יגבה תעריף שעתי דומה; אולי קצת פחות. וכאמור, קידום אתרים הוא משימה שלוקחת זמן. בין 1500- 2500 ש״ח לחודש, אז הקפידו לכלול אותה בתקציב שלכם אם תחליטו להשקיע ביוזמות שיווקיות.
היכן למצוא מומחה SEO עבור משרד עורכי הדין שלך
הנה מלכוד-22: למומחי SEO הטובים ביותר אין זמן לעבוד על אתרים משלהם, כך שאולי לא תמצא אותם באמצעות חיפוש פשוט בגוגל! נסה לבקש מעורכי דין אחרים ברשת הפניה למישהו שמתמחה בקידום אתרים עבור משרדי עורכי דין.
מה לחפש כאשר שוכרים יועץ SEO עבור המשרד
לכל הפחות, כאשר מדברים עם מומחי SEO פוטנציאליים, הם צריכים להזכיר את היסודות שאמרתי במדריך זה. שאל אותם על התפקיד של התוכן, קישורים נכנסים וקידום אתרים טכני, ולגבי דוגמאות לניסיון שלהם.
לבסוף, הקפד לבדוק את הפניות שלהם, במיוחד ממשרדי עורכי דין אחרים. הם צריכים להבין את הענף ואת נקודות הכאב המסוימות שיש ללקוחות פוטנציאליים כאשר מחפשים את השירותים של המשרד שלך.
דגלים אדומים שיש לשים לב אליהם
- אתה לא צריך לבקש – או לצפות – שיועץ ה SEO יבטיח תוצאות מהירות עבור משרד עורכי הדין שלך. אם כן, חפש במקום אחר.
- היזהר מיועצי קידום אתרים שמנסים לפנות לרצון שלכם להקלקות, תנועה ולידים. יתר על כן, מצא מישהו שמוכן להסביר את התהליך שלו. הם צריכים להיות איתך באותו ראש לגבי המאמצים הנדרשים והתוצאות שאתה יכול לצפות.
- ודא שאתה לא משלם עבורם כדי לעשות פרסום בתשלום (PPC), בשונה מ-SEO.
מחשבות נוספות על קידום אתרים לעורכי דין
קידום אתרים לעורכי דין הוא מרתון, לא ספרינט. אל תצפה לראות את דירוג מנועי החיפוש של משרד עורכי הדין שלך משתפר מיד. אתה צריך להיות סבלני. תמשיך להתמקד בכתיבת תוכן חדש ומעולה שרלוונטי ללקוחות פוטנציאליים, בניית קישורים נכנסים, ציות להנחיות למנהלי אתרים של גוגל ויצירת ביקורות חיוביות של לקוחות.
עקוב אחר ההתקדמות שלך ומדוד את ההשפעה של מאמצי ה-SEO שלך באמצעות Google Analytics. כך תוכל לראות אילו פעולות נוטות יותר להביא הצלחה ולמשוך יותר לקוחות פוטנציאליים.
זה לא משנה אם אתה מיישם SEO בעצמך או משתמש במומחה. הסיבה לכך היא שאם אתה מסוגל לעשות ביצועים ברמה טובה ובאיכות ובכמות לעומת מתחרים, אתה תעלה בדירוג. בכל דרך שתבחר, אני מקווה שנתתי לך עצות שימושיות שיעזרו לך להגדיל את המשרד שלך באמצעות חיפוש אורגני וקידום אתרים.