שיווק שותפים היא דרך מצוינת להרוויח כסף באינטרנט ובכך לייצר הכנסה נוספת. זהו זרם הכנסות תכליתי שאתה יכול למנף לא משנה מה הענף או הנישה שאתה בוחר.
במדריך הזה, אני הולך להראות לך בדיוק איך להתחיל עם שיווק שותפים, מה זה דורש ממך ואיך אתה יכול לקחת את זה שלב אחד קדימה.
אני בטוח ששמעת לא מעט אנשים אומרים שניתן "להרוויח כסף בזמן שאתה ישן". למרות שהדבר כן אפשרי, לא ההייתי עושה את העבודה שלי אם אני אתן לך להאמין ששיווק שותפים לא דורש עבודה.
שיווק שותפים היא בהחלט אחת הדרכים הטובות ביותר לייצר הכנסה פסיבית (או כמעט פסיבית) באינטרנט, אבל זה לא יקרה אם לא תפעל בדרך הנכונה.
מה זה שיווק שותפים?
שיווק שותפים הוא תהליך של קידום ומכירה של מוצרים או שירותים של חברה תמורת עמלה. זה רעיון פשוט מספיק, אבל התהליך עצמו יכול לכלול הרבה חלקים. עם זאת, בבסיסו, שיווק שותפים פשוט אומר שאתה מוכר דברים של מישהו אחר ומרוויח כסף עבורם.
איך שיווק שותפים עובד?
כבר הזכרתי ששיווק שותפים הוא מושג פשוט, אבל יש כמה חלקים שצריך להבין. עם שיווק שותפים, יש מוכר שיוצר תוכנית שותפים ומספק למשווקים קישור שותף ייחודי שבו משתמשים השותפים לקידום מוצרי המוכר. הקישורים הם ייחודיים לכל משווק כך שקל לעקוב אחר מי ביצע את המכירה.
כאשר מישהו לוחץ על קישור השותף, קובץ Cookie מאוחסן בדפדפן שלו. העוגייה מאפשרת למוכר לדעת מי מכר את המוצר ומאפשרת לשותף להרוויח עמלה גם אם האדם שלוחץ על הקישור מחליט לא לקנות מיד. לעוגיות אכן יש תאריך תפוגה, כך שכדי לקבל זיכוי על מכירה, הצרכן צריך לבצע רכישה לפני שתוקף העוגייה יפוג.
לדוגמה, נניח שלחצת על קישור שותף שיש לו קובץ Cookie של 30 יום אך החלטת לא לקנות את המוצר. כמה ימים לאחר מכן, אתה חוזר ובסופו של דבר משלים רכישה. משווק יקבל קרדיט על הרכישה שלך מכיוון שהיא התרחשה בחלון של 30 הימים של אחסון העוגיה.
מי המשתתפים?
ישנם שלושה או ארבעה שחקני מפתח בתחום:
- שותפים: האנשים שמקדמים את המוצר
- מוכרים: האנשים שיצרו או מוכרים את המוצר
- רשתות שותפים: רשתות המנהלות את השותפים (אופציונלי)
- צרכנים: משתמשי קצה של המוצר
בואו נסתכל על כל אחד מהמשתתפים האלה קצת יותר מקרוב.
שותפים
שותפים, הנקראים לפעמים בעלי אתרים, יכולים להיות אנשים פרטיים או עסקים. לא פעם, שותפים הם יוצרי תוכן באותה נישה של המוצר שהם מקדמים. הם מקדמים מוצרים ושירותים באמצעות תוכן כמו פוסטים במדיה חברתית, בלוגים, סרטונים ומספר סוגים אחרים של תוכן. שותפים יכולים להשתמש גם במודעות בתשלום כדי להביא תנועה, אבל בדרך כלל יש כללים סביב מילות המפתח שבהן שותפים יכולים להשתמש עבור המוצרים שהם מקדמים, כגון אי שימוש בשם המותג או השמות המסחריים של המוצרים.
מוכרים
המוכרים הם היוצרים של המוצרים או השירותים ששותפים מקדמים. הם אלה שמשלמים עמלות שותפים עבור מכירות. מוכרים יכולים להיות אנשים פרטיים או חברות – כל מי שמוכן ומסוגל לשלם עבור שותפים עבור מכירות. לפעמים, כמו במקרה של Amazon Associates, ייתכן שהמוכר אפילו לא היוצר של המוצר או השירות.
רשתות השותפים
מוכרים רבים בוחרים לעבוד עם רשת שותפים לניהול תוכניות שיווק השותפים שלהם. הרשת מטפלת בבדיקות צד שלישי ומנהלת קשרים בין מוכרים ושותפים. חלק מרשתות שיווק השותפים המובילות הן ShareASale, ClickBank ו- Rakuten.
ובישראל רשת השותפים המובילה היא רשת Scream.
צרכנים
הצרכנים הם אלה שקונים מוצרים ושירותים דרך קישורי השותף.
כיצד מקבלים תשלום?
זו אחת השאלות היותר נפוצות שאני מקבל לגבי שיווק שותפים. בדרך כלל, שותפים משלמים כאשר צרכן משלים פעולה כמו שליחת טופס, קליק או מכירה.
לכל מכירה
תשלום למכירה הוא המודל הפופולרי ביותר. במודל תשלום זה, שותפים מקבלים תשלום עבור כל מכירה שהם מייצרים.
לכל קליק
במודל התשלום הזה, שותפים מקבלים תשלום עבור קליקים שנוצרו, לא משנה אם מכירה הושלמה או לא. הדגם הזה די נדיר.
לכל ליד
במודל התשלום לפי ליד, משווקי שותפים מקבלים תשלום עבור הלידים שהם מייצרים.
ערוצי שיווק שותפים נפוצים
משווקי שותפים יכולים להביא תנועה ולבצע מכירות במספר דרכים. כמובן שיש ערוצים פופולריים יותר מאחרים. הנה כמה מערוצי השיווק המועדפים כדי להצליח.
בלוגים
בלוגים עוזרים לשותפים לדרג בתוצאות מנועי החיפוש ויכולים להניע תנועה להצעות שותפים באופן אורגני (המכונה "חינם"). בדרך כלל, בלוגרים ישתמשו בביקורות, מדריכים, הוראות שימוש ותוכן חינוכי אחר כדי לקדם מוצר. לאחר מכן הם מקשרים לאתר של המוכר באמצעות קישור שותף הייחודי שלהם כדי לקבל קרדיט על המכירה.
שיווק משפיענים
משפיענים הם אנשים שמחזיקים הרבה אנשים בתחום ההשפעה שלהם, בדרך כלל בפלטפורמות מדיה חברתית כמו אינסטגרם, יוטיוב ופייסבוק. אנשים עוקבים אחר משפיענים כי הם מתעניינים במה שיש למשפיע לומר וכבר מוכנים להיות פתוחים לנסות כל מה שהמשפיע עשוי לקדם.
אתרי חיפוש בתשלום
מיקרו-אתרים הם דפים ממותגים (או עמוד בודד) הנפרדים מהאתר הראשי שלך. אתרים אלו מספקים שדרה נוספת שבאמצעותה תוכל להציע מידע מפורט והצעת מכירות למוצרים. מכיוון שהם נפרדים מהאתר הראשי שלך, אתה יכול להציע מסר ממוקד יותר ורלוונטי, ללא הסחות הדעת שמגיעות בדרך כלל עם אתר מסורתי.
שיווק דרך האימייל
שיווק בדואר אלקטרוני קיים כבר זמן רב, ולא בכדי. החזר ה-ROI על שיווק בדוא"ל גבוה. כאילו, ממש גבוה. תלוי איזה מחקר אתה קורא, המספרים נעים בין 3500%-4400% תשואה. זה אומר שיש לך פוטנציאל להכניס $35-$44 של הכנסה על כל $1 שאתה משקיע בשיווק בדוא"ל.
עבור משווקים, רשימת הדוא"ל יכולה להיות מקור מצוין למכירות פוטנציאליות. אמנם אינך רוצה למכור, למכור, למכור בכל אימייל שאתה שולח, אך אין שום דבר רע בלשלוח דוא"ל פרסומי עבור כל שלוש אימיילים בעלי ערך שאתה שולח. אתה יכול להוסיף את קישורי השותף שלך לניוזלטרים באימייל ולראות איך המכירות מתגלגלות.
אתרי קופונים
אתרי קופונים הפכו פופולריים יותר ויותר מאז המסחר האלקטרוני והקניות באונליין המריאו. פרסום קישורים שלך באתרי קופונים יכול להביא הרבה מכירות מהקונים המתמצאים בנושא.
אתרי מדיה
אתרי מדיה גדולים, בנויים כדי להביא טונות של תנועה. באתרים אלו תמצאו סקירות והשוואות של מוצרים שונים, שרבים מהם הם מוצרי שותפים. אתרים אלו משמשים כמאגר של הוכחה חברתית למוצרים ולשירותים בהם. הם נוטים לקדם מוצרים באמצעות באנרים וקישורי שותף קשורים.
יתרונות של שיווק שותפים
עכשיו כשאתה יודע יותר על שיווק שותפים, אולי שמת לב שזה לא בדיוק משהו שאתה פשוט מפעיל בלחיצת כפתור וזה עובד. זה דורש מאמץ כדי להניע את הדברים. אתה תבזבז זמן ביצירת תוכן, למשוך תנועה לדפי הנחיתה או לאתרים שלך ולקדם מוצרים במדיה חברתית. החדשות הטובות הן ששיווק שותפים מציע מספר יתרונות. בוא נחקור את היתרונות האלה עכשיו.
(כמעט) הכנסה פסיבית
חוץ מיצירה וקידום תוכן, אתה יכול להרוויח כסף בכל שעה ביום או בלילה, מה שהופך את זה לאפשרות הכנסה כמעט פסיבית. ואתה לא צריך להשתתף באופן פעיל בעסקה כדי שזה יקרה. אם יש לך מערכת שהוגדרה כדי לשמור על דברים עובדים, יש לך פוטנציאל לתשואה נהדרת עם מעט מאוד מאמץ מתמשך.
גְמִישׁוּת
זה נותן לך גמישות מדהימה לעשות מה שאתה רוצה ועדיין לקבל הכנסות לעסק. אתה לא צריך ליצור, לייצר, לאחסן, לשלוח או לספק תמיכה למוצר – אתה פשוט משווק אותו. זה אומר שאין לך שעות מוגדרות בהן אתה צריך ליצור או לקדם את המוצר. אתה פשוט בוחר מוצרים שאתה אוהב ושאתה חושב שהקהל שלך יאהב, צור את התוכן כדי לקדם את המוצרים האלה, ואז מבצע את הקידום בפועל.
עלות תועלת
אם אי פעם רצית להקים עסק משלך, במיוחד כזה שמוכר מוצרים פיזיים, אתה יודע שזה עולה כסף להתחיל. לפעמים הרבה כסף. עם שיווק שותפים, תהיה לך דרך בעלות נמוכה לפתוח עסק משלך. בתור משווק, אתה רק צריך לחשוב על הזמן שאתה משקיע כדי ליצור תוכן ולקדם אותו.
סיכון נמוך
בהמשך מהיתרון הקודם גם שיווק שותפים הוא בסיכון נמוך. בתור שותף, אתה לא צריך להשקיע כסף כדי ליצור, למוצר או לאחסן מוצרים. התפקיד היחיד שלך הוא שיווק וקידום המוצרים לעוקבים שלך ולתנועה בתשלום (אם תבחר ללכת בדרך זו). גם אם תחליט לקדם מוצרי שותף דרך בלוגים, אתה לא הולך להשקיע המון כסף על משהו במידה וזה לא יצליח. ישנם טונות של מוצרים ושירותים שאתה יכול לקדם. אם אחד לא עובד, פשוט תעבור לבא בתור.
אין תמיכה טכנית
אתה לא צריך לדאוג לגבי תמיכת לקוחות עבור המוצרים והשירותים שאתה מוכר. זוהי הקלה גדולה למשווקים רבים שרוצים את החופש לפתוח עסק משלהם מבלי לחשוב כיצד להתמודד עם לקוחות בפועל. הדבר היחיד שאנחנו רוצים להדגיש כאן הוא שהמוצרים שאתה מקדם לעוקבים שלך צריכים להיות מוצרים או שירותים איכותיים שבהם היית משתמש בפועל. אם אתה דוחף מוצרים גרועים לקהל שלך רק כדי להרוויח כסף מהיר, הם יפסיקו לבטוח בך. יהפכו להיות בררנים עם המוצרים והשירותים שאתה מקדם.
בתמונה למעלה אתם יכולים לראות עמלות שותף שאני מקבל מחברה שנקראת שופיפיי, בניתי קורס חינמני ביוטיוב לדרופשיפינג , שמתי שם קישור שותף וכל מי שפותח דרכי חנות אני מקבל עמלה.
איך מתחילים עם שיווק שותפים?
חיפוש מהיר בגוגל של "שיווק שותפים" מעלה כ-678 מיליון כניסות. גם אם תצמצם את זה ל"איך להתחיל עם שיווק שותפים", אתה עדיין הולך למצוא 88.5 מיליון תוצאות. זה הרבה תוכן שצריך לחפש בו, במיוחד שרובו מיושן, והרבה ממה שלא מיושן מתחיל באמצע התהליך. אני הולך להתחיל את המדריך הזה לשיווק שותפים מההתחלה כדי שתוכל להתחיל גם אם אתה עדיין לא יודע מה זה "חיי עוגייה" או למה זה חשוב.
צעד #1 מציאת נישה
הצעד הראשון כדי להתחיל הוא לבחור נישה (תחום עניין). הנישה הזו היא מה שאתה הולך "למלא את החנות שלך". ואנחנו לא הולכים לאווירה של חנות כללית כאן. בתור משווק, אתה רוצה להיות מקצוען בתחום כלשהו.
זה לא אומר שאתה מקדם רק מוצר או שירות בודד, כמו כדורי גולף. במקום זאת, זה אומר שאתה עשוי להפוך לשותף של נישת הגולף הרחבה יותר. בתוך הנישה הזו, אתה יכול לקדם:
- ציוד גולף כמו תיקים, אלות ובגדים
- לימוד מקוון וספרים
- מגרשי גולף עצמם, קידום חברות וכרטיסים
- חומרי גולף מקצועיים כמו טורנירים, היסטוריית גולף, מזכרות
הבנת את הרעיון, נכון? הנה כמה מהענפים שאתה יכול לבחור לחקור:
- תחביבים כמו צילום, נסיעות, הימורי ספורט
- מוצרים פיננסיים כגון הסדר חוב, השקעות, כרטיסי אשראי
- נושאי בריאות כמו יוגה, תזונה, מוצרים אורגניים
- מוצרי לייף סטייל כמו אופנה, פריטי יוקרה, היכרויות באינטרנט
- נושאי בית ומשפחה כולל אבטחת הבית, מוצרי תינוקות, גינון
- דברים טכניים כמו SaaS, אירוח אתרים, VPN
- מוצרים חלופיים כגון CBD, שמנים אתריים, התפתחות אישית
ממה אתה מתלהב? מה אתה בעצמך קונה? זה מקום נהדר להתחיל בו!
צעד #2 בחירת ערוץ שיווק
לאחר שתבחר את הנישה שלך, תרצה לבחור לפחות פלטפורמה או ערוץ אחד שבו אתה הולך להשתמש לשיווק. כפי שכבר הזכרנו, בלוגים היא כנראה הדרך הקלה והזולה ביותר להתחיל והיא יכולה לעבוד עבור שותפים שרוצים לכתוב ביקורות והשוואות על מוצרים כדי לקדם את מוצרי השותף שהם שבחרו.
YouTube הוא עוד פלטפורמה מצוינת לשיווק שותפים. בנוסף, זה בחינם לפתוח ערוץ YouTube ולהעלות סרטונים. החיסרון הוא שיש עוד המון סרטונים ויוצרים ביוטיוב, אז זה יכול להיות קשה למשוך תשומת לב למוצרים שלך. בנוסף, כנראה ייקח הרבה יותר זמן ליצור ולהעלות סרטון מעולה מאשר לכתוב פוסט בבלוג. YouTube הוא בהחלט משהו שכדאי לקחת בחשבון אם אתה רוצה להיות מול מצלמה, לדבר עם אנשים. ואם כבר יש לך עוקבים ב-YouTube, תמנף אותו לשיווק מוצלח.
אינסטגרם היא מקום נוסף בו תמצאו הרבה שיתופי פעולה. זו פלטפורמה מאוד פעילה, וכמו YouTube, אם כבר יש לך עוקבים בפלטפורמה זו, אז כדאי ששתחיל בה. אתה יכול ליצור תמונות וסרטונים מושכים חזותית כדי לקדם מוצרים ובדומה לפלטפורמות אחרות, אפילו לשלם עבור מודעות אם תרצה.
לא משנה באיזו פלטפורמה תבחר, תרצה להבהיר שאתה מקדם מוצר. אנו ממליצים לכלול כתבי ויתור על קישורי שותפים עם כל הקישורים שלך. אז, בבלוג שלך, תקשר את מוצר השותפים שלך ואז תוסיף "קישור שותף" בסוגריים. ב-YouTube, כלול כתב ויתור על קישור השותף שלך בתיאור הסרטון שלך. עבור אינסטגרם, שימוש ב-#ad או #ספונסר היא אפשרות מצוינת.
צעד #3 בחירת מוצר לקידום
כעת, לאחר שבחרת נישה ואתה יודע היכן אתה רוצה לקדם אותה, הגיע הזמן לבחור את המוצרים שאתה רוצה לקדם. בחר מוצרים מתוך מחשבה על קהל היעד שלך וודא שאתה מציע מוצרים באיכות גבוהה שהם באמת יפיקו תועלת מהשימוש בהם. כדי לדעת שאתה בכיוון הנכון, שאל את עצמך אם המוצרים שאתה שוקל ישפרו את חייהם של האנשים שאתה מקדם אותם בפניהם. האם זה משהו שאתה קונה או שתגיד לסבתא שלך לקנות? אם המוצר או השירות עוברים את שני המבחנים הללו, תרצו לוודא שהם מספקים לך הזדמנות אמיתית להרוויח כסף מהקידום שלהם. איך נראים המרות ותשלומים עבור המוצר?
אם אין לך שום רעיון, או שאתה רק רוצה לבדוק מה יש בחוץ, אתה יכול לבצע חיפוש בגוגל או בפלטפורמות הגדולות ולהתקדם משם.
שלב #4 הצטרפות לרשת שותפים או תוכנית שותפים
אם יש לך אתר ואתה כבר יוצר תוכן, אתה כבר לפני כולם. אתה יכול להשתמש בניתוח האתר שלך כדי לחדד מי הקהל שלך, כך שתוכל למצוא מוצרים שתואמים להם ובמקביל לתת לך את התשלום שאתה רוצה. הצטרפות לרשת שותפים או לתוכנית שותפים מעניקה לך גישה למותגים שמחפשים שותפים וכן כלים שבהם תוכל להשתמש כדי למצוא את האפשרויות הנכונות. חלק מרשתות השותפים המובילות כוללות:
- ShareASale
- אווין
- Amazon Associates
- שותף של CJ
- רקוטן שיווק
רשתות שותפים יעניקו לך גישה למאות, אם לא אלפי, תוכניות שותפים להצטרפות.
איך לבחור רשת שותפים?
יש הרבה דברים שחשוב לקחת בחשבון כאשר בוחרים תוכנית שותפים. הנה כמה מהגורמים החשובים יותר שיש לקחת בחשבון בעת בחירת רשת שותפים עבורך ועבור הקהל שלך.
סוג וסכום עמלה
אם אתה רוצה להרוויח כסף עם שיווק שותפים, וההייתי מהמר שכן, סוג העמלה והסכום שאתה יכול להרוויח הוא כנראה הגורם החשוב ביותר. בדרך כלל ישנם שני סוגים של מבני עמלות: שטוח וחוזר. המודל השטוח נפוץ יותר למוצרים פיזיים וכרוך בתשלום חד פעמי לכל מכירה. במודל החוזר, הדגם הפופולרי יותר במוצרי מינוי, מקבלים עמלות בכל פעם שהלקוח מתחדש.
חשוב לברר גם על מדיניות ההחזרים של המותג. החזרים הם חלק בלתי נמנע מקניות. אבל מה קורה אם מישהו קונה דרך קישור השותף שלך ואז רוצה החזר? חשוב לדעת אם תחויב בחזרה עבור החזרים.
* לדוגמא באליאקספרס לא תקבל עמלה ולא תראה את העמלה שמגיעה לך עד שהלקוח שהזמין לא אישר את ההזמנה ושהכל הגיע בסדר, במידה והוא ביקש החזר לא תקבל את העמלה שמגיעה לך.
חיי העוגיות
והנה, בחזרה לתקופת חיי העוגיות שהזכרתי קודם. כאשר אנו מדברים על עוגיות באינטרנט, אנו מתכוונים לקבצי טקסט המכילים פיסות נתונים קטנות. עוגיות אלה משמשות לזיהוי המחשב שלך בזמן שאתה משתמש ברשת. כאשר אתה שוקל תוכניות שיווק שותפים, תרצה לדעת כמה זמן העוגייה תישאר במכשיר של הקונה. זה חשוב מכיוון שתקופות חיים ארוכה יותר של עוגיות אומרות שיש לך חלון הזדמנויות גדול יותר לקונה לחזור ולבצע רכישה שתיוחס לך (כך שתקבל את העמלה).
לכן, אם מישהו משתמש בקישור השותף שלך והעוגייה נמשכת יום, הקונה יצטרך להשלים רכישה תוך 24 שעות מרגע הגישה לקישור השותף שלך. אם ל-cookie יש תפוגה של 30 יום, הקונה יכול לבצע רכישה שבועיים לאחר הגישה הראשונה לקישור השותף שלך והרכישה עדיין תזכה לזכותך. ככל שהעוגייה ארוכה יותר, כך ייטב לך.
רלוונטיות
הקהל שלך חיוני להצלחתך ברוב הדברים. וזה בהחלט המקרה גם פה. בחר מוצרים שרלוונטיים לקהל שלך. מציאת מוצרים שרלוונטיים לקהל שלך ובעלי תשלומים גבוהים זה אפילו טוב יותר. אבל אל תבחר מוצר שלא מתאים לקהל שלך רק בגלל שיש לו תשלום גבוה. אתה לא רק תפגע באמון של הקהל שלך בך, אלא סביר להניח שלא תבצע מכירות.
תשלומים
איך תקבל תשלום? ודא שאתה מבין באיזו תדירות תוכנית השותפים משלמת, היכן תקבל את הכסף, ובאיזה מטבע הם משלמים. אם אתה מוכר מוצרים עם מודל עמלות חוזר, מתי התשלומים האלה מיושמים? האם יש סף ספציפי שאתה צריך לעמוד בו כדי לקבל תשלום (כמו, תשלומים מתרחשים רק כאשר יש לפחות 50 $ בעמלות)?
רוב הזמן, מותגים יציעו נכסים יצירתיים כמו באנרים, גרפיקה וקופונים שבהם תוכלו להשתמש כדי לקדם את המוצרים שלהם. אלה יכולים להיות משאבים מועילים להפליא לשימוש. מותגים אחרים עשויים לתת לך קישור טקסט. בדוק את המשאבים שהמותג מספק. אמנם עצם קבלת הקישור לקידום עשויה לא להיות שוברת עסקאות, אך הצורך ליצור משאבים אלה בעצמך, מאפס, צריך להילקח בחשבון בעלויות שלך.
חשוב גם לבדוק מה יש בקצה השני של קישור השותפים. האם זה דף נחיתה משעמם מלא בשגיאות דקדוקיות? דף מכירת וידאו מעוצב בצורה מבריקה? דף נחיתה שנראה כמו קופסה של "SALE!" מדבקות התפוצצו על כל זה? עיצוב העמוד בצד השני של קישור השותפים יכול לעשות הבדל עצום בכל הנוגע לעמלות שלך. אם הדף לא בנוי להמרות, לא סביר שהוא יקבל הרבה.
תַחֲרוּת
דבר נוסף שחשוב להסתכל עליו בעת בחירת תוכניות שותפים הוא תחרות. כמה אנשים כבר מוכרים את המוצר? אם השוק נראה רווי מדי והמותג לא נראה גדול מספיק כדי לתמוך בדחף לכל כך הרבה מכירות, כנראה שעדיף לך לבחור אפשרות אחרת.
צעד #5 יצירת תוכן איכותי
אספקת התוכן שתיצור תשתנה בהתאם לפלטפורמה או הפלטפורמות שבהן בחרת להשתמש כדי לקדם מוצרים, אך ישנם מספר סוגי תוכן שאתה יכול לסמוך עליהם שיעבדו:
- ביקורות מוצרים: אלו הן מרכיב עיקרי בשיווק שותפים ואחת הדרכים הקלות ביותר להתחיל. אתה יכול לעשות את הביקורת שלך כמאמר או כסרטון, בהתאם לערוץ שיווק השותפים שבו אתה משתמש. בסקירת המוצר שלך, שתף את מה שאתה אוהב או לא אוהב במוצר (כנות חיונית כדי שהקהל שלך יבטח בך).
- קייס סטאדיס: אלה לוקחים את סקירות המוצר צעד קדימה. בעזרת תיאורי מקרה, אתה יכול לשתף סיפור הצלחה מאחורי המוצר שאתה מקדם. זה בעצם קידום מסוג "הצגה" במקום "לספר".
- הדרכות: מאמרים וסרטוני הדרכה נהדרים כדי ליידע את הקהל שלך איך אתה משתמש במוצר שותף או איך עשית משהו מגניב איתו. מדריכים הם תוכן שניתן לפעול ומגדיר את הקהל שלך להצלחה.
- השוואת מוצרים: בהשוואת מוצרים, תשווה את מוצר השותפים שלך עם מוצר אחר שנועד לעשות את אותו הדבר ואז תשתף את דעתך הכנה. בהחלט יתכן שמוצר השותפים לא יהיה הטוב ביותר במקרים מסוימים גם אם הוא בסך הכל המוצר הטוב ביותר. להיות כנה רק מאפשר לקהל שלך לדעת שהם יכולים לסמוך עליך.
- דף משאבים: בדרך כלל לא מדובר במניעי מכירות גדולים, אבל הם יכולים להיות דרך להשיג הכנסה נוספת משיווק שותפים. בנוסף, זה סופר קל ליצור עמוד שיש בו את כל המוצרים שאתה ממליץ עליהם וקישורי שותפים עבור אותם מוצרים, אז למה לא לעשות את זה?
צעד #6 ליצור תנועה ולבנות קהל
לאחר שיצרת תוכן מסוים, אתה מוכן להתחיל לייצר תנועה ולבנות קהל שיבוא ללחוץ על קישורי השותפים שלך. ישנן שלוש אסטרטגיות ספציפיות שאנו ממליצים עליהן.
בניית רשימת תפוצה
כבר סיפרתי לכם על החזר ה-ROI של שיווק בדוא"ל אז זה לא צריך להתפלא שאני ממליץ לכם לבנות רשימת תפוצה. בניגוד לרשימת העוקבים שלך במדיה החברתית, אתה הבעלים של רשימת התפוצה שלך. לכן, אם הרשת החברתית שלך מחליטה להפסיק לאפשר לאנשים להשתמש בה לקידום, עדיין תהיה לך גישה לרשימת הדוא"ל שלך ותוכל להשתמש בה מתי שתרצה.
הדרך המהירה ביותר להגדיל את רשימת הדוא"ל שלך היא על ידי הצעת מגנט לידים (משהו שמשתמשים מקבלים בתמורה למתן כתובת הדוא"ל שלהם).
זו עשויה להיות רשימת בדיקה, קורס חינמי או כל מספר דברים שהקהל שלך מוצא שימושי ובעל ערך.
ברגע שיש לך את המידע שלהם, תוכל לשלוח למנויים תוכן בעל ערך יחד עם אימיילים פרסומיים. כדי להפיק את המרב משיווק הדוא"ל שלך, סביר להניח שתרצה לבדוק את הבחירות שלנו עבור פלטפורמות שיווק הדוא"ל המובילות שיקלו על כל התהליך.
אופטימיזציה למנועי חיפוש
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) חשובה להשגת תנועה אורגנית לאתר שלך. הרעיון הוא די פשוט: אתה ממקד למילות מפתח ספציפיות שקהל היעד שלך מתעניין בהן, יוצר תוכן בנושאים האלה, ומוודא שהאתר שלך מותאם לאינדקוס על ידי גוגל, בינג וכל מנועי חיפוש אחרים שתרצה.
תנועה בתשלום
ברגע שתתחיל להכניס כסף, תוכל להשקיע מחדש חלק ממנו בתעבורה בתשלום. אתה פשוט יוצר מודעה (במנוע חיפוש או פלטפורמת מדיה חברתית) והיא מושכת אנשים לאתר שלך. למרות שזה לא ערובה שתקבל מכירות שותפים, זו עדיין דרך מצוינת לבנות תנועה ובפוטנציה להביא את האתר שלך לדירוג גבוה יותר, כך שהוא יימצא לעתים קרובות יותר על ידי האנשים שמתעניינים במה שיש לך להציע.
טיפים נוספים כדי להגיע לשלב הבא
עכשיו אתה יודע את כל היסודות לתחילת העבודה עם שיווק שותפים. מה הלאה? אתה מתחיל, כמובן! הנה כמה טיפים שיעזרו לך להתחיל ולהעלות את מאמצי השיווק שלך במהירות.
- התחל עם ביקורות מוצרים
התחל בבדיקת מוצרים ושירותים בתעשייה שלך. זה יבנה אמון עם הקהל שלך ויבסס אותך כמומחה בנישה שלך. הקפד ליידע את הקהל שלך מדוע הם יפיקו תועלת מהמוצרים שאתה בודק (או מדוע עליו להתרחק מהם). ברגע שיש לך כמה ביקורות על מוצרים תחת החגורה, הוסף השוואות מוצרים לתערובת. - הישאר מעודכן
יש המון תחרות באינטרנט ובשיווק שותפים. כדי להיות הטוב ביותר, תצטרך להתעדכן בטרנדים, לא רק בתעשייה שלך אלא בשיווק באופן כללי. אם אתה אמן במדיה חברתית, אתה לא רוצה להישאר מאחור כשהטיקטוק הבא יגיע למקום. - בנה אמון עם הקהל שלך
אמרנו את זה לא מעט פעמים במאמר זה: אמון עם הקהל שלך הוא מעל הכל. אל תבגוד באמון הזה על ידי דחיפה של מוצרים שהם לא רוצים או צריכים. במקום זאת, התמקד במוצרים שאתה באמת מאמין שיועיל לקהל שלך. ולעולם אל תגיד להם ישירות לקנות – אתה ממליץ על מוצרים על סמך חוות דעת המומחה שלך. היה מועיל והמליץ על איכות כדי שהקהל שלך יחזור שוב ושוב. - גוון את מוצרי השותף שלך
אתה לא צריך להגביל את עצמך במוצרי השותפים שאתה מקדם. אמנם יש לך מוכר מסוים שאתה אוהב, אבל זה בסדר לעבוד עם מוכרים אחרים ולקדם גם מוצרים אחרים. זה גם מגן עליך בתור השותף מכיוון שלא תישאר גבוה ויבש אם המוכר שאתה אוהב יחליט לקצץ בעמלות, להגביל את הדרכים שבהן תוכל לפנות לקהל שלך לגבי מוצרים, או לבטל לחלוטין את תוכנית השותפים שלו. - בדוק ועשה אופטימיזציה כל הזמן. הכר מקרוב את הניתוחים שלך והשתמש בניתוחים אלה כדי ליישר את השיווק והקידום שלך. בשיווק, אתה אף פעם לא באמת יודע בוודאות איך משהו הולך לעבוד עד שאתה עושה את זה. אז תן לדברים לרוץ לזמן מה כדי לאסוף נתונים ואז תתחיל לפעול בהתאם.
שאלות נפוצות
שיווק שותפים היא טקטיקה שיווקית מבוססת ביצועים שבה מוכר מתגמל אנשים עם עמלה עבור כל לקוח שהופנה או מוצר שנמכר באמצעות פעילויות הקידום של האדם.
מצא מוצרים שאתה רוצה למכור וקדם אותם באמצעות קישור השותף שלך באמצעות שילוב של ערוצי מדיה כמו בלוגים, מדיה חברתית ומודעות בתשלום.
ישנם מספר כלים שיכולים לעזור לך לזהות טרנדים (כמו BuzzSumo), אבל ההימור הטוב ביותר הוא להכיר את קהל היעד שלך. אתה יכול אפילו לשאול אותם אילו מוצרים הם היו רוצים לראות אותך סוקר או מדבר עליהם ולהמשיך משם.
הצטרפות לרשת שיווק שותפים היא הדרך הקלה ביותר למצוא מוצרים וחברות לקידום, אבל אתה יכול גם לחפש "הנישה שלך + שותף" במנועי חיפוש כדי למצוא רעיונות אחרים.
אתה יכול לקדם מוצרים באמצעות סקירות מוצרים, השוואות מוצרים, בניוזלטר של האימייל שלך, בבלוג שלך, באמצעות מודעות בתשלום ועוד.