משהו מחקר מילות מפתח?
מחקר מילות מפתח עוסק במציאת מילות המפתח בהן הקהל משתמש כאשר הם מחפשים מוצר או שירות שאתה מציע, ושימוש במידע זה להובלת אסטרטגיית מילות המפתח שלך. ללא מחקר מילות מפתח, אתה עלול למצוא את עצמך אבוד ולהפסיד מילות מפתח פופולריות שקהל היעד שלך כבר מחפש. או שאתה יכול בסופו של דבר להתחרות בענקי התעשייה – קרב שיש לך סיכוי קטן בלבד לנצח, אפילו עם אסטרטגיה נהדרת.
ישנם מגוון גורמים שעליך לקחת בחשבון בעת מחקר מילות מפתח והגדרת אסטרטגיית מילות המפתח שלך. בפוסט זה נדון במשימה שלך, בקהל שלך ובתחרות שלך.
אם אתה רוצה לצלול עמוק לחקר מילות מפתח, עליך להתחיל לקרוא את המדריך האולטימטיבי הזה לחקר מילות מפתח.
מילים בעלות משמעות
לעתים קרובות אנו שומעים אנשים אומרים: איננו יכולים להמציא מילות מפתח משמעותיות. לפני שתעשו משהו, וזה המפתח, עליכם לדעת מה מייחד את החברה שלכם. קח צעד אחורה והסתכל על העסק שלך בכללותו. אתה צריך להיות מושג ברור לגבי המשימה של החברה שלך. אתה צריך לקבוע בדיוק מה יש לך להציע כי זה מה שעומד לגרום לך לדרג.
זה כזה פשוט. קידום אתרים הוא בדיוק כמו עסק רגיל. אם אתה עושה הכל באותה רמה או נחותה כמו התחרות שלך, אתה לא מתכוון לבלוט. אם אינך התוצאה הטובה ביותר, מדוע שאנשים ירצו למצוא אותך? מדוע גוגל צריכה לדרג אותך? זה נראה פשוט, אך גורם זה נשכח לעתים קרובות.
מה מייחד אותך מכל השאר?
אם אתה מתקשה למצוא את מילות המפתח הנכונות, נסה לשאול את עצמך את השאלות הבאות:
- מה יש לך להציע?
- מה המשימה שלך?
- מהם ערכי הליבה והעוצמות שלך?
- מה גורם לך להתבלט מהקהל? חשוב על ההיבטים הנישתיים של העסק שלך שאתה מצטיין בהם.
אתה לא צריך להיות טוב יותר מהמתחרים שלך בכל דבר לחלוטין, כל עוד אתה מזהה מספיק נקודות כדי לבנות אסטרטגיה של מילות מפתח. עבור חברות קטנות יותר, המשמעות היא שאתה כנראה צריך להיות טוב יותר בדברים שהדגים הגדולים לא חשבו עליהם או לא מחפשים לעשות.
תפקיד הקהל שלך במחקר מילות המפתח שלך
לאחר שקבעת מה יש לך להציע, הגיע הזמן להתחשב בקהל שלך. איך ההיצע שלך מתקשר לצרכים ולמטרות של אנשים אמיתיים? בסופו של דבר, ב SEO כל העניין הוא לוודא שהמשתמשים שלך מצליחים למצוא את מה שהם מחפשים – אבל יש בזה הרבה יותר מאשר בחירת מילות המפתח נכונות.
הבנת צרכי הקהל שלך חיונית ליצירת תוכן מעולה הממוקד על ידי המשתמש, המהווה חלק חשוב גם בקידום אתרים טוב. אז הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לגלות באילו מילים הקהל הפוטנציאלי שלך משתמש כדי למצוא את המידע שהוא מחפש.
לכל חברה יש את אוצר המילים הפנימי שלה, שלעתים קרובות אינו תואם את אוצר המילים של הקהל שלה. לכן, עליך תמיד לבחור את מילות המפתח שלך מנקודת מבטו של הקהל שלך. על ידי שימוש בתכונות כמו Semrush המשתלבות עם תוסף Yoast SEO, תוכל למצוא נתוני מילות מפתח והצעות בלחיצות ספורות בלבד.
אל תשכח את המתחרים שלך
לבסוף, אתה פשוט לא יכול לתכנן אסטרטגיה מתאימה לחקר מילות מפתח מבלי להתחשב בתחרות שלך. לעתים קרובות מדי אתרי אינטרנט מבצעים אופטימיזציה למונחים שאין להם שום סיכוי לדירוג עבורם. למשל, מילות מפתח עם נפח חיפוש גבוה יכולות לעזור לאתר ליצור קשר עם קהלים גדולים בהרבה, אך תראה תוצאות חיוביות רק אם תוכל לדירוג טוב. מונחי החיפוש המספקים את התנועה הגבוהה ביותר הם תחרותיים ביותר, לכן עליכם לחקור את התחרות שלכם ולהעריך את המצב.
אתה יכול לצאת החוצה ולעשות ניתוח מעמיק של כל המתחרים בתחומך, וזה בהחלט יכול להיות כדאי. אבל בואו נעמוד על היסודות לעת עתה. למעשה די קל לקבל מושג כללי על תחרות ה- SEO שלך. פשוט חפשו בגוגל כמה מונחי חיפוש שתרצו לדרג ולראות אילו חברות מופיעות והשוו אותם עם המיקום של האתר שלכם. עד כמה החברות איתן אתה מתמודד על שלושת הדירוגים הראשונים האלה? האם החברה שלך תתאים לתוצאות אלה? כל זה די קל לקבוע באמצעות תוצאות חיפוש של גוגל בלבד.
אבל היה מודע! אינך יכול לסמוך רק על תוצאות החיפוש באופן עיוור מכיוון שגוגל מתאימה אותן להיסטוריית החיפושים האישית שלך, מה שאומר שהאתר שלך יעלה עבורך יותר מאשר לאחרים שעושים את אותו החיפוש. אתה יכול לעקוף את זה על ידי חיפוש במצב גלישה בסתר, אם כי יש עדיין רכיב חיפוש מקומי אפילו בזה. אם זה עשוי להוות בעיה עבורך, שקול להשתמש ב- VPN כדי להסתיר את המיקום שלך או השתמש ב- Valentin.app כדי אפילו לבחור מיקום בעצמך!
חשיבה על אסטרטגיה
אתרים גדולים יכולים לדרג במונחים הכלליים ביותר. אתרים קטנים יותר בתוך נישה מאוד ספציפית יכולים לעשות את אותו הדבר. כמובן, זה גם קל יותר אם אתה כותב בשפה שאינה מדוברת בכל העולם. עם זאת, עבור רוב האתרים הקטנים יותר שכותבים באנגלית, כלל האצבע הוא זה: התחל עם קבוצה גדולה של מילות מפתח עם זנב ארוך עם מעט תנועה, אך תוכל לדרג בקלות רבה יותר. לאחר מכן, עבוד את עצמך עד לדירוג שלב אחר שלב. לאחר שצברת סמכות של קידום אתרים, התחל לבצע אופטימיזציה למילות מפתח כלליות יותר. ובסופו של דבר, אולי תוכל אפילו לדרג את מילות המפתח שלך!