לוגו אתר
לירן אלידומי

בונה ומקדם אתרים, מתעסק בתחום הדיגיטל כבר מס׳ שנים, אוהב לשחק כדורגל ולטייל בארץ.

6 טעויות SEO נפוצות ביותר וכיצד להימנע מהן

6 טעויות SEO נפוצות ביותר וכיצד להימנע מהן
אתה לא בטוח מדוע אתה לא מדורג במקום הראשון למילות המפתח הממוקדות שלך ב- Google? יתכן שאתה עושה את אחת הטעויות שהרבה בעלי אתרים אחרים עושים. זה קורה הרבה. החל מעסקים מקומיים קטנים ועד ארגונים גדולים, הרבה אתרים עושים טעויות דומות. כאן, תראה סקירה כללית של בעיות בקידום אורגני שאני נתקל בהן בתדירות גבוהה. וכמובן, אני אסביר איך אפשר להימנע מהן או לפתור אותן.
תוכן עניינים

1 – מהירות אתר

הטעות הנפוצה הראשונה ב- SEO בה נרצה לגעת היא מהירות האתר. ככל שהאתר שלך מהיר יותר, כך גוגל תעדיף אותו. במיוחד עכשיו, כאשר גורם הדירוג של חוויית הדף מתגלגל לאט לאט. חשוב לעבוד על מהירות האתר שלך כדי לשמור על הדפים שלך בתוצאות החיפוש. יש כלי שימושי מאוד מגוגל עצמה לבדיקת מהירות האתר שלך: PageSpeed ​​Insights של Google. כלי זה נותן לך סקירה כללית של אילו היבטים אתה יכול לשפר כדי להגביר את מהירותו של דף מסוים.

ניצחון מהיר והמלצה שאנו נותנים לעתים קרובות היא לייעל את התמונות שלך. בהרבה אתרים יש תמונות גדולות יחסית, שלוקח הרבה זמן לטעון אותן. זה הופך את האתר שלך לאט יותר ממה שהוא צריך להיות. שינוי גודל התמונות שלך יכול להאיץ את זמן הטעינה. אם יש לך אתר וורדפרס, תוכל לעשות זאת בקלות על ידי התקנת תוסף שעושה זאת עבורך.

במקרה של התקנת וורדפרס, אנו ממליצים גם להסתכל טוב על התוספים שמופעלים. האם אתה משתמש בכולם? אולי ניתן להחליף חלק מהם בתוסף אחר המשלב את הפונקציות האלה? העצה הטובה ביותר שנוכל לתת לך בנושא זה היא שפחות זה יותר. ככל שפחות תוספים מופעלים כך ניתן לטעון את פרק וורדפרס שלך מהר יותר.

2 – דירוג למילות מפתח לא נכונות

אם אתה רוצה לדרג ב- Google עליך לוודא שאתה משתמש במילות המפתח הנכונות עבור כל דף. אחת הטעויות הגדולות ביותר שאנו פוגשים לעתים קרובות היא שבעלי אתרים מייעלים את הדפים שלהם למילות מפתח כלליות. אם אתה עסק קטן יחסית שרוצה לדירוג של 'רכב שכור', אתה מכוון גבוה מדי. נסה להמציא משהו ספציפי יותר. אחרת, אתה מתחרה עם כל חברות השכרת הרכב בכל רחבי העולם, וזה בלתי אפשרי! אתה יכול, למשל, להוסיף את האזור שבו נמצאת החברה שלך למילת המפתח. אבל יש עוד מה שאתה יכול לעשות כדי להפוך את מילות המפתח שלך לזנב ארוך יותר, כפי שאנו קוראים לזה.

ככל שמילות המפתח ארוכות וספציפיות יותר, כך הסיכויים שלך לדירוג עבור מילת מפתח זו גבוהים יותר. כמובן שזה גם אומר שנפח החיפוש של מילת מפתח זו הוא נמוך יותר. אך תוכל לפצות זאת על ידי אופטימיזציה של הרבה דפים באתר שלך למילות מפתח שונות בזנב ארוך. בסופו של דבר האתר שלך יזכה לתנועה רבה יותר עבור כל מילות המפתח הללו יחד, מאשר אי פעם אם היית מבצע אופטימיזציה למילת מפתח ראשית אחת, שהדף שלה לעולם לא ידרג לדף 1 בגוגל.

3 – אין תאורים מזמינים לאתר

מטא נתונים הם מה שמופיע בדפי תוצאות מנועי חיפוש (SERP) כאשר אתר אינטרנט עולה לשאילתות מסוימות. הוא כולל את כותרת הדף שלך ואת תיאור המטא שלו. כותרת הדף היא עדיין גורם דירוג חשוב עבור Google, לכן עליך לוודא שהיא מותאמת נכון לכל דף. אנו מציעים להוסיף את מילת המפתח שלך לכותרת אם הדבר אפשרי ולוודא שכותרת הדף שלך אינה ארוכה מדי. אם כותרת הדף שלך ארוכה מדי, היא תינתק. אינך רוצה שמבקרים פוטנציאליים יראו רק חצי מכותר הדף שלך בתוצאות החיפוש.

תיאור המטא אינו גורם דירוג, אך הוא ממלא חלק חשוב בשיעור הקליקים שלך. CTR נותן תובנה מסוימת לגבי הסיכוי שמבקרים פוטנציאליים ילחצו על האתר שלך ב- SERPs. אם אתה מייעל את תיאורי המטא שלך עם מסר ברור ומושך לגבי מה שאנשים יכולים למצוא באתר שלך, יהיה להם קל יותר לראות אם המידע שהם מחפשים נמצא בדף זה. ככל שסביר יותר שאנשים יחשבו שהאתר שלך יספק מענה לשאילתת החיפוש שלהם, כך הדף יזכה לתנועה רבה יותר.

4 – כתיבת תוכן איכותי

אנו כותבים באופן קבוע על כתיבת תוכן מדהים בבלוג זה, אך אנו עדיין רואים הרבה אנשים נאבקים עם תוכן. זוהי עוד טעות נפוצה של SEO שאנו רוצים להתמודד איתה. מכיוון שחשוב שכל דף באתר שלך יכיל תוכן הגון, שאורכו לפחות 300 מילים. Google זקוקה לעותק מספיק כדי לברר על מה הדף שלך והאם תוכל לספק את התשובה שאנשים מחפשים. אינך יכול לצפות מגוגל לראות אותך כמומחה בנושא מסוים כאשר כתבת עליו רק שני משפטים. זה מצביע בפני Google כי הדף שלך כנראה אינו התוצאה הטובה ביותר להתאמת שאילתת החיפוש.

עם זאת, זכור שגוגל הוא לא הקהל שלך. עליך לכתוב למבקרים שלך ולא רק לגוגל. המשימה של גוגל היא לארגן את המידע בעולם ולספק את התשובות הטובות ביותר האפשריות. לכן, כתיבת תוכן איכותי לקהל שלך היא הדרך ללכת. גם כשזה מגיע לקידום אתרים ולדירוג טוב בגוגל. כתיבת תוכן איכותי פירושה כתיבת תוכן מקורי המראה את המומחיות שלך. ולא רק הכנסת מילות מפתח לטקסט שלך, הימים האלה חלפו מזמן. הטקסט שלך צריך להיות קל לקריאה עבור המבקר שלך.

5 – טיפול בקצב יציאה

ברגע שמבקרים נוחתים באתר שלך, המטרה הבאה היא לשמור אותם באתר שלך. אינך רוצה שהמבקרים שלך יחזרו מיד לגוגל לאחר שיקראו משהו בדף שלך. זו הסיבה שאתה צריך לעודד מבקרים ללחוץ על האתר שלך. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא ליצור קריאה לפעולה (CTA), שהיא בדרך כלל כפתור המציע פעולה למבקר שלך. זה יכול להיות, למשל, כפתור 'קנה' בדף מוצר, או כפתור 'הרשמה' לניוזלטרים. אל תעלה על הגבול ונסה להחזיק ב- CTA מרכזי אחד הבולט משאר הדף שלך.

דרך נוספת לשמור על אנשים באתר שלך היא על ידי הוספת קישורים פנימיים רלוונטיים לדפים אחרים באתר שלך. זהו למעשה גם חלק חשוב ב- SEO וצריך להיות חלק ממאמצי השיווק שלך. על ידי הוספת קישורים פנימיים, מבקרי האתר שלך וגוגל יידעו אילו דפים קשורים זה לזה ויכולים להיות מעניינים כאשר הם מחפשים מידע בנושא מסוים. אז הקפד להקדיש זמן לקישור הפנימי שלך ליצירת מבנה אתרים נהדר שמחזיק אנשים באתר שלך!

6 – תחשבו קדימה (טלפונים ניידים)

הטעות השישית והאחרונה של SEO שכיחה למדי היא לא להתחשב בנייד. בשנת 2018, Google עברה לאינדקס הראשון של הניידים. המשמעות היא שגוגל בוחנת כעת את הגרסה הניידת של האתר שלך כדי להחליט עד כמה אתה צריך לדרג. כך שאם גרסת שולחן העבודה של האתר שלך מוגדרת בצורה מבריקה, אך אתר הנייד שלך אינו מגיב כלל, הדבר יבוא לידי ביטוי בדירוג שלך. בצורה שלילית. אז אם זה המקרה, הקפד לעבוד על SEO לנייד!

דרך מצוינת לבדוק אם האתר שלך מותאם לניידים היא להשתמש במבחן המתאים לנייד של Google. זה נותן לך אינדיקציה לקלות שבה יכולים המבקרים להשתמש בדף שלך במכשירים ניידים. אך אל תפסיק לאחר שבדקת זאת. העצה הטובה ביותר שאנחנו יכולים לתת היא לבקר באתר שלך בטלפון הנייד שלך. דפדף באתר שלך זמן מה ונסה ללחוץ על כל כפתור, קישור ותמונה כדי לראות מה קורה. האם הכל עובד כפי שהיית רוצה? כמה קל לרכוש משהו באתר שלך תוך שימוש בטלפון הנייד שלך? האם כל הדפים מוצגים נכון? השימוש בנייד נמצא בעלייה וימשיך, כך אל תפספסו את כל אותם משתמשי הסלולר ותיצרו חווית משתמש נהדרת בנייד.

לסיכום

אנו יודעים שקידום אתרים הוא הרבה עבודה. ושלא קל לזכור את כל החלקים השונים שעליכם לעבוד עליהם. אבל חשוב לעשות זאת, באופן קבוע. אתה לא רוצה שאחת הטעויות שדנו בהן תעלה לך את הדירוג שלך. אז הקפידו: להתמקד במהירות האתר, לכתוב תוכן מצוין ולייעל את מילות המפתח הנכונות. אם אתה מוודא שאנשים מבקרים באתר שלך ולא עוזבים מיד, יש קריאות לפעולה נהדרות, קישור פנימי והתכונן לנייד. בצע את כל זה ואתה כבר בדרך לאתר מותאם היטב, הדרך ההוליסטית.

ואם אתה צריך עוד עזרה כדי להבין על מה לעבוד, עיין בדף שלנו בנושא כושר SEO. שם, אנו דנים בכל מה שאתה יכול לעשות כדי להפוך את האתר שלך לכושר ובריא שוב! בנוסף, תוכל לבצע חידון כדי לברר את מצב ה SEO הטכני או התוכן שלך.

מאמרים נוספים
מה גוגל עושה ואיך היא עובדת?

מה גוגל עושה ואיך היא עובדת?

איך גוגל עובדת? מה בעצם גוגל עושה? עבור רבים מכם אלה יהיו חדשות די ישנות. אבל לכל מי שחדש בעולם ה- SEO: תן לי להסביר מה גוגל עושה ואיך SEO עובד. באופן שקל לעקוב מכיוון שהבנת זה באמת עוזרת לך ליצור אסטרטגיית SEO שעובדת! בואו נסתכל 'מאחורי הקלעים'.

איך להתחיל בלוג לקידום בגוגל

איך להתחיל בלוג לקידום בגוגל

אם אתה חושב לפתוח בלוג, הדבר החשוב ביותר שיש לי לומר לך הוא: לך על זה! התחל את הבלוג שלך! פשוט עשה זאת! כתיבת בלוגים היא אסטרטגיית SEO מעולה, זה הרבה כיף, ובלוג הוא כלי שיווקי נפלא! בלוג חדש יאפשר לכם לבצע בחירות חכמות ואסטרטגיות. פשוט הקדש מעט זמן לחשוב כיצד להקים את הבלוג שלך לפני שתתחיל, כך שתהיה לך פחות עבודה בהמשך. בואו נעבור את הצעדים שעליכם לנקוט כשאתם פותחים בלוג חדש. באופן אידיאלי, אתה לוקח אותם לפי הסדר הזה, אבל אם אתה לא יכול, ודא שאתה מקדיש מחשבה לפני שאתה מתחיל.

מהו מחקר מילות מפתח?

מהו מחקר מילות מפתח?

אם יש לך עסק בימינו, ייתכן שהאתר שלך יהפוך לחבל ההצלה שלך. אין זמן לבזבז: בוא נתחיל עם SEO ונשפר את הדירוג שלך בגוגל. מחקר מילות מפתח הוא צעד ראשון חיוני. כאן תגלה מה זה ואילו גורמים עליך לקחת בחשבון.