דרופשיפינג למתחילים – המדריך המלא

מה זה דרופשיפינג? כל מי שאי פעם בדק איך עסקים באינטרנט עובדים כנראה נתקל במונח הזה. עם זאת, מעטים האנשים שבאמת מבינים איך זה עובד. למי שחדש בעולם העסקים הדיגיטלי ומחפש להיכנס לזירת המסחר האלקטרוני, תהליך הדרופשיפינג יכול להיראות מעט מאיים מכיוון שהיום מאוד קשה למצוא אנשים אמינים שבאמת מספרים את הכל. אז הנה זה: המדריך המלא לדרופשיפינג בו אני הולך לסקור אתכם את הכל, מה זה דרופשיפינג, איך מתחילים, מה המודל העסקי האם זה באמת מתאים לכ אחד איך למצוא ספקים נכונים ואם תשארו עד הסוף תקבלו ממני 2 בונוסים מטורפים ממש!!
דרופשיפינג למתחילים

מה זה דרופשיפינג?

דרופשיפינג הוא סוג של מודל עסקי המאפשר לחברה לפעול ללא אחזקת מלאי, בעלות על מחסן לאחסון מוצרים, או אפילו צורך לשלוח את המוצרים ישירות ללקוחות בעצמם. השיטה שזה זה עובד היא שהקמעונאי משתף פעולה עם ספק דרופשיפינג שמייצר ו/או מחסן מוצרים, אורז את המוצרים ושולח אותם ישירות ללקוח שלכם, מטעם הקמעונאי.

במילים פשוטות יותר, כך דרופשיפינג עובד:

  • הלקוח מבצע הזמנה של מוצר בחנות המקוונת שלכם.
  • אתם מעבירים אוטומטית או ידנית את ההזמנה ופרטי הלקוח לספק שלכם.
  • הספק אורז ושולח את ההזמנה ישירות ללקוח עם השם שלכם.

בואו נראה ביחד תמונה ששמחישה את המודול בצורה קצת יותר מפורטת:

המודל של דרופשיפינג

מודל עסקי מסוג זה הוא אטרקטיבי ביותר מכיוון שהוא מבטל את הצורך של בעל החנות במיקום עסקי פיזי כמו משרד או מחסן – במקום זאת, כל מה שאתם צריכים זה מחשב נייד וחיבור לאינטרנט.

יתרונות של דרופשיפינג

כמודל עסקי, לדרופשיפינג יש כמה היבטים שונים שמתגלים כמועילים, כגון:

  • קל להתחיל: לא צריך מערך שלם כדי להקים אותו מכיוון שהוא כולל 3 שלבים בלבד – למצוא את הספק הנכון, להתחיל לבנות את החנות ולהתחיל למכור את הסחורה למי שחדש בתעשיית המסחר האלקטרוני, המודל העסקי הזה קל יחסית להבנה ויישום.
  • עלויות נמוכות: במודלים עסקיים מסורתיים, רוב העלויות קשורות להקמת והפעלת הפעילות של העסק, כגון רכישת מלאי. מכיוון שדרופשיפינג מבטל את השלב הזה, ובכך את העלות שלו, כל מה שאתה צריך לשלם הוא העלויות הנלוות להפעלת האתר שלך (אחסון אתרים, ערכת נושא, אפליקציות וכו').
  • אין הוצאות מסביב: כפי שצוין קודם, בעל העסק אינו נדרש לרכוש מלאי ובכך העלויות של השכרה או קנייה של משרדים ושאר העלויות הקטנות אך משמעותיות הנוגעות אליו (חשמל/טלפון חשבונות, כלי כתיבה וכו') אינם מהווים בעיה. העלויות הקבועות של ניהול האתר הן כל מה שבעל עסק צריך לדאוג לגביו.
  • הסיכון של דרופשיפינג כמודל עסקי נמוך משמעותית: אם העסק לא מוכר מוצרים הוא עדיין לא מפסיד כלום, כך שיש מעט מאוד לחץ לגבי הצורך למכור את הסחורה שלך.
  • העסק יכול להתנהל מכל מקום והוא לא תלוי במיקום: ללא משרד, ללא מחסן, ללא עובדים וללא טרחה. חוסר התחייבות למרחב פיזי אומר שאתה יכול לשבת על חוף הים, ללגום מוחיטו ועדיין להרוויח. כל מה שאתה צריך זה המחשב הנייד שלך והאינטרנט.
  • יש מגוון רב בכל הנוגע למוצרים שאתה רוצה למכור: יש ספק דרופ שיפינג כמעט לכל דבר שתרצה למכור! אתה יכול להסתמך על מוצר אחד גדול, למכור כמה מוצרים בבת אחת או לערבב ביניהם; הכל תלוי בך. תמצא את הנישה שלך ובטח יהיה ספק שיענה עליה.
  • יותר זמן ומשאבים להגדלת העסק: במודלים עסקיים קמעונאיים מסורתיים, אם אתה רוצה יותר רווחים אתה צריך לעשות יותר עבודה ולהשקיע הרבה יותר ממאגר המשאבים שלך. עם דרופשיפינג כל מה שאתה צריך לעשות זה לשלוח יותר הזמנות לספק שלך ואז לתת להם לטפל בכל השאר בזמן שאתה גוזר את הרווח ונשאר עם יותר זמן לפתח את התוכניות העסקיות שלך ולהגדיל את החנות.
  • הפסדים מופחתים על סחורה פגומה: מכיוון שהמשלוח עובר ישירות מהספק ללקוח, ישנם פחות שלבי משלוח מעורבים מה שמפחית באופן דרסטי את הסיכון של פריטים פגומים בזמן מעבר ממקום אחד לשני.

חסרונות של דרופשיפינג

בדיוק כמו כל דבר בחיים, יש כמה חסרונות שמגיעים יחד עם היתרונות הרבים של המודל. הנה כמה חסרונות למודל העסקי הזה:

  • שולי רווח נמוכים מעט: בהתאם לנישה, המיקום או הדרישות שלך, ספקים יגבו ממך מחירים גבוהים יותר עבור מוצרים, מה שאכן פוגע בשולי הרווח שלך.
  • אחריות מלאה כאשר משהו משתבש: מכיוון שהלקוח רוכש את המוצר מאתר האינטרנט שלך, אם הספק משבש משהו, זו עדיין אחריות שלך שכן המותג הוא הפנים של החנות שלך. זו אחת הסיבות לכך שחשוב להפליא לבחור את הספק הנכון.
  • למותג יש רמת שליטה נמוכה משמעותית: שביעות רצון הלקוחות מקושרת לרוב לפרטים – אריזה אישית ומיתוג של המוצרים הנשלחים, הצעות חינם והערות הנלוות להזמנה – זה כמעט תמיד הדברים הקטנים יותר שנחשבים. למרבה הצער, מודל הדרופשיפינג מעניק לקמעונאים לעתים רחוקות את ההזדמנות לשלוט כיצד המותג שלהם מוצג במהלך תהליך המשלוח, מכיוון שהספק הוא זה ששולח את המוצרים. עם זאת, ישנם ספקים שעשויים להיות מוכנים לעשות את הצעד הנוסף הזה – שימו לב, זה עלול לעלות לכם קצת יותר.
  • בעיות מסוימות עשויות להתעורר עקב מורכבויות במשלוח: מכירת מוצרים עשויה להיראות כדרך טובה להגדיל את המכירות ולהרוויח רווחים ניכרים, אבל זה יכול למעשה להיות מנוגד לאינטואיציה אם לקמעונאי יש מספר ספקים למוצרים אלה. ספקים שונים יגבו עלויות משלוח שונות בהתאם לגורמים כמו מיקום, סוג מוצרים וכו'. אם לקוח מזמין מספר מוצרים הנשלחים מספקים שונים, הקמעונאי יצטרך להתחשב ולשלם את עלויות המשלוח בנפרד. העברת עלויות המשלוח המשתנות הללו ללקוח עשויה להשפיע לרעה על שיעורי ההמרה, ובכך, בתורה, להשפיע על שולי הרווח.
  • רמת התחרות גבוהה יחסית: האטרקטיביות והפופולריות של המודל העסקי של דרופשיפינג פירושה יותר ויותר קמעונאים בכל פלח ונישה. אלא אם כן קמעונאי פונה לפלח או נישה ספציפיים במיוחד, התחרות עלולה להיות מזיקה.
  • ניהול המלאי יכול להיות מסובך: מעקב אחר מלאי הספק הוא כמעט בלתי אפשרי. תקלות שגויות עלולות לגרום לבעיות כמו ביטולים וצורך לבצע הזמנות חוזרות. ניתן, כמובן, לנהל את היבט זה באמצעות תוכנה בימינו, אך גם לאלה יש מחיר ועשויים להגדיל את התקורה והעלויות הקבועות.

כמה טיפים אישים שלי שחשוב שתכירו

  1. החנות היא עסק לכל דבר – ותתיחסו אליה גם ככה, זה שזה עסק באינרטנט ועלויות נמוכות זה לא אומר שמותר לכם לזלזל ולעגל פינות, תנו דגש על כתיבת תאורי מוצר, תמונות המוצר, איכות המוצר הספק שאתם עובדים איתו וכמובן חווית המשתמש.
  2. עבודה עם ספק אחד – ממליץ לכם בחום לעבוד אך ורק עם ספק אחד, ברגע שלקוח מזמין מכם מוצר מסויים הוא מצפה לקבל מאז אחד ואחיד ושכל המוצרים יגיעו בזמן, ברגע שאתם עובדים עם כמה ספקים, וזה מגיע ללקוח בזמנים שונים ובאריזות שונות זה פשוט מצייר אתכם כלא מקצועיים וזה מתקשר גם לנקודה הקודמת.

טעויות שיש להימנע כשעושים דרופשיפינג

טעויות נפוצות שיש להימנע מהן בעת ​​בחירת מוצר:

  • אל תבסס את בחירת המוצר שלך על דברים שאתה אוהב ולא אוהב: בסס תמיד את בחירת המוצר שלך על עובדות, מחקר, בדיקת נאותות והערכה ואימות של ביקוש השוק.
  • אל תמכור רפלקות (חיקויים): לא רק שזה גימיק זול שלא בהכרח יביא אותך לשום מקום עם לקוחות, אלא שהוא גם לא חוקי ברוב המדינות! התרחק ממוצרים מסוג זה כדי שתוכל להימנע מהטרחה או להבטיח שתשלח מוצרים מסוחרים אמינים ורשמיים בלבד.
  • אל תלך אחרי העדר: "אם כולם מוכרים את זה, גם אני צריך", היא לא תמיד הסיבה הנכונה לבחור מוצר. השוק של מוצרים טרנדיים בדרך כלל רווי מאוד ולכן יהיו רמות גבוהות של תחרות. אם מוצרים טרנדיים הם משהו שאתה רוצה לעסוק בו, הקפד לערוך מחקר מעמיק על עלייתה ונפילתה של המגמה כדי שתדע למה לצפות מתחומי העניין של הצרכנים. בדוק כלי כמו Google Trends שיעזור לך להעריך מגמות.

תלמד את השוק

אם אתה עושה מחקר שוק כמו שצריך אתה תציב בסיס איתן לעסק שלך. הנה כמה טיפים שיעזרו לך להכיר טוב יותר את קהל היעד ואת הנישה שלך:

  1. שלב ראשון: השלב הראשון והעיקרי הוא למדוד את הביקוש הנוכחי למוצר שלך. השתמש בכלי KWFinder כדי לגלות כיצד מילת המפתח של המוצר שלך מדורגת על בסיס חודשי – זה ייתן לך מושג כמה אנשים מחפשים את המוצר שלך במנועי חיפוש כמו גוגל מדי חודש, וזה ייתן לך מושג כללי על מה הביקוש למוצר שלך. באופן אידיאלי, אתה רוצה למצוא מילות מפתח עם חיפושים חודשיים באלפים אם אתה מתכנן לבנות עסק סביבו, אבל אם המוצר שלך משרת שוק מתפתח אז אולי אין אנשים שמחפשים אותו עדיין. למידע נוסף על מחקר מילות מפתח וכיצד הוא יכול לעזור לך לבנות את העסק שלך בהצלחה, עיין במדריך האולטימטיבי שלי למחקר מילות מפתח.
  2. שלב שני: השלב השני הוא להבין כיצד עונתיות עשויה להשפיע על דפוסי הרכישה של הלקוח שלך. מוצרים מסוימים הם רק סחורות עונתיות בעוד שאחרים יצליחו כל השנה, אבל איך מבינים את ההבדל בין השניים? ניחושים עשויים להיות חסרי תועלת ומיותרים כאשר אתה יכול פשוט להשתמש ב-Google Trends. כלי זה נותן למשתמש ניתוח גרפי של עונות החיפוש השיא עבור כל מוצר (או מילת מפתח) נתון לאורך זמן רב. מגמות תחזיות יכולות לעזור לך להתכונן לירידה או עליות במכירות לאורך השנה ולהבטיח שלא תיתפס לא מוכנה.
  3. שלב שלישי: השלב השלישי הוא לבחון את היקף המתחרים שלך ולבחון כיצד הם מתקשרים עם השוק. חפש את אתרי האינטרנט של המתחרים שלך, פלטפורמות המדיה החברתית או הנוכחות שלהם בשווקים כמו אמזון ו-eBay ושם לב היטב למספר הדירוגים, הביקורות, ההערות והמעורבות הכוללת שהם מקבלים ולמה שהלקוחות שלהם אומרים. בדוק אם אתה יכול למצוא הזדמנויות שבהן המתחרים שלך לא עומדים בציפיות השוק כדי שתוכל להמשיך ולצמצם את הפער הזה.

מי קהל היעד שלי?

גורמים שאתה צריך להסתכל עליהם בעת ניתוח שוק היעד שלך, כוללים:

  • דמוגרפיה: חשוב להבין את הדמוגרפיה כגון המיקום הפיזי/גיאוגרפי, מדרגת ההכנסה וכו' של הקהל שלך כדי לדעת כמה גדול הקהל שלך, היכן רובו נמצא וכיצד תוכל לספק את מוצרי הדרופשיפינג שלך אליהם .
  • מגדר: סטטיסטית, גברים ונשים קונים באופן שונה ויש להם דפוסי הוצאות ורכישה שונים בכל הנוגע למוצרים שנשלחו בדרופ או סתם מוצרים באופן כללי. למרות שהמין של שוק היעד הפוטנציאלי שלך לא יכול להיות ההיבט החשוב ביותר, זה עדיין עשוי להיות שווה בדיקה. סוג המכשיר שהם משתמשים בהם כדי לקנות, סוג התוכן שעובד עבורם (עדויות, תיאורי מוצרים וכו'), סוג השפה שתגרום להמרה של לקוחות – כל אלה הם גורמים שעשויים להיות מושפעים גם ממגדר.
  • טווח גילאים: היכולת להבין את דפוסי ההוצאות ודפוסי הרכישה של קבוצות גיל שונות יכולה להיות שימושית להפליא. הוכח כי בני דור המילניום (אנשים שנולדו בין השנים 1980-2000) נופלים במדרגת הכנסה נמוכה יותר ומוציאים פחות מבחינה סטטיסטית, ולכן ייתכן שלא יהיה מומלץ לחלוטין לשלוח מוצרים יקרים המיועדים ספציפית לטווח הגילאים של מבוגרים צעירים. אותו דבר לגבי 60+ מכיוון שהם בדרך כלל לא מרגישים בנוח עם רכישת מוצרים, נשלחים או לא, דרך האינטרנט.
  • סוג מוסד: האם אתה מוכר את המוצרים שלך ישירות ללקוחות, עסקים אחרים או ארגונים ממשלתיים? בין אם אתם מוכרים את הסחורה שנשלחה בדרופ, עסק לצרכנים (B2C), עסק לעסקים (B2B) או עסק לממשל (B2G) ישפיעו על היבטים רבים של העסק שלכם, כמו מי בדיוק הלקוחות שלכם , איזו כמות מוצרים הם רוכשים מכם, המטרה העיקרית שלהם לרכישת המוצרים שלכם, איך אתם משווקים להם את המוצרים שלכם ועוד. בדרך כלל כאשר אתה מבצע דרופשיפינג, השוק הנפוץ ביותר אליו אתה מוכר הוא ישירות לצרכן (DTC), אז שקול כיצד זה ישפיע על העסק שלך באופן כללי.

איך לבחור ספקים בדרופשיפינג

כל מודל ה-Drop shipping מבוסס על כך שהספק יעשה את עבודתו בצורה טובה וממלא הזמנות בדיוק וביעילות. לכן מובן מאליו שבחירת הספק הנכון היא אחד הצעדים, אם לא החשוב ביותר, לקראת הקמת מותג מצליח. אם הספק/ספק שלך מבלבל הזמנה, אתה והעסק שלך אחראים, אז המפתח הוא למצוא מישהו שדבק בתוכנית ופתוח לתקשר עם כל בעיה.

הנה מספר גורמים שכדאי לזכור בעת בחירת ספק:

מצא ספק שמספק מוצרים מהשורה הראשונה ואיכותית: מוצרים באיכות גבוהה מניבים רמה גבוהה יותר של שביעות רצון לקוחות שמשמעותה שיעור נמוך יותר של פריטים שהוחזרו ולקוחות לא מרוצים. סקירות והמלצות על מוצרים יכולות להוביל רבות לקידום העסקים, ולכן יש צורך במוצר באיכות טובה


מצא ספק בעל יכולות טכנולוגיות: כשאתה בוחר את הספק שלך, וודא שיש לו את היכולות הטכנולוגיות לעמוד בקצב ההזמנות. אם אתה צריך להרחיב את העסק שלך, זה יהיה חבל אם תצטרך לשבור שותפות עסקית נהדרת עם הספק שלך רק בגלל שהם לא יוכלו לעמוד בקצב הצמיחה שלך.


מצא ספק שהוא דייקן ויעיל בתהליך המשלוח: ספקים ששולחים מוצרים בתוך פרק זמן של 24-48 שעות הם דרך מצוינת להבטיח לקוחות מרוצים. בשל התחרותיות של השוק, זמני משלוח ארוכים עלולים להיות לא אטרקטיביים עבור הלקוחות שלך. מומלץ לבצע הזמנות בדיקה עם הספק שלך כדי לראות איך התהליך עובד ולקבל מושג טוב יותר לפני שאתה מקבל החלטה מושכלת.

לאלו מכם שתהו המוצר נמצא איתי עד היום!

תמונת של מוצר מספק באליאקספרס
תמונת של מוצר מספק באליאקספרס

כמה שזה נשמע פשוט, גוגל היא ההימור הטוב ביותר שלך כשאתה מחפש ספקים.ישנם אתרים באינטרנט המוקדשים למסחר אלקטרוני, שצצים בתוצאות חיפוש, יהיו ספריות שלמות של ספקים ופרטי הקשר שלהם. לאחר שהשגתם פרטי יצירת קשר עם ספקי דרופשיפינג המספקים את המוצרים שאתם מעוניינים למכור, שלח להם מייל קצר אך מנומס עם שאלות רלוונטיות. כך תוכל לאמוד באיזו מהירות הם מגיבים ועד כמה נציגי המכירות שלהם מועילים.

לא תמיד ניתן לדעת אם אתה והספק שלך תסתדרו ביחד, עם זאת, אפשר לשאול שאלות ספציפיות שיהפכו את תהליך הבדיקה ליעיל יותר.

כמה מהשאלות שאתה צריך לשאול באימייל הראשון שלך:

  • האם אתה מייצר פריטים בהתאמה אישית במידת הצורך?
  • מהם תנאי התמחור שלך והאם הם ניתנים למשא ומתן?
  • האם ישנן עלויות נוספות מלבד העלויות הישירות? (תמיד לוודא שאין עלויות נסתרות אחרות)
  • יש לך מדיניות החזרה?
  • האם אתה גם קמעונאי/מוכר ישיר?
  • איזה סוג של שולי רווח אני יכול לצפות?
  • האם המחירים ישתנו אי פעם?
  • האם המוצרים מגיעים עם אחריות או בלי אחריות?
  • האם יש לך נציג שיענה על כל השאלות שלי שעלולות לעלות בהמשך?

קורס דרופשיפינג מה חשוב לקחת בחשבון

אם אתה חושב לבחור קורס דרופשיפינג ולא יודע מה כדאי וחשוב לקחת בחשבון הנה כמה טיפים שיש לתת עליהם דגש:

  • הכל קיים באינרטנט וניתן ללמוד בצורה חינמית האומנם המידע קצת מפוזר אבל אם יש לכם זמן לחפש תמצאו המון מידע.
  • מחיר – המחיר הוא אחד הפרמטרים החשובים שיש לקחת בחשבון קורסים יכולים לעלות בין מאות שקלים לכמה אלפי שקלים.
  • סילבוס – מה שמביא אותי לנושא הבא, תעברו על מערך השיעורים, מה אתם הולכים ללמוד, האם יש תמיכה מקצועית לשאלות, האם הנושאים מוסברים בהרחבה.
  • וותק של המורה – כמה זמן הוא בתחום האם יש לו הצלחות, אם כן שיראה לכם, אל תלמדו מכל אחד שמתימר להיות ״מנטור״.
  • הזמן שלכם – הרבה קונים קורסים והם בסוף יושבים על המדף, תראו שיש לכם זמן להשקיע וללמוד כדי להצליח ובאמת להתקדם עם זה.

אני מציע קורס דרופשיפינג מלא בחינם לגמרי ללא עלות ביוטיוב, אז ככה שאתם רוצים להתחיל עוד היום ללמוד פשוט – תלחצו כאן.

הגעתם עד לפה? זכיתם בתשנין לחיים!

יש אנשים שאינם צריכים לכבות את האור כדי לחיות בחושך.

קרדיט: ראובן וימר

לצפייה בתשנינים נוספים עברו לכתבה הבאה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים

האתר לא מתקדם בגוגל? מלאו פרטים לבדיקה חינם!

אני זמין, שלחו לי הודעה :)