מומחה קידום אתרים איך לבחור ולמה צריך אחד כזה

כאשר בוחרים מומחה קידום אתרים יש כמה דברים שחשוב לבדוק לפני, אספתי עבורכם מס׳ שאלות ודברים שחשוב לבדוק לפני שבוחרים איש מקצוע, יש לכם שאלה אני זמין :)
מומחה קידום אתרים

כיום, הגדלת התנועה האורגנית לאתר שלך ושיפור הנראות שלו עוסקות בקידום אתרים, או אופטימיזציה למנועי חיפוש. כאשר זה נעשה נכון, האתר שלך ידורג גבוה בתוצאות החיפוש כאשר קהל היעד שלך יחפש מילות מפתח הקשורות לשירותים שאתה נותן.

מותגים רבים לא יודעים מאיפה להתחיל כדי לשפר את דירוג האתר שלהם, ולכן הם שוכרים מומחה קידום אתרים. ההחלטה לשכור יועץ יכולה להיות קשה. אם המותג שלך מתקשה ליצור לעצמו שם ולבצע מכירות, סביר להניח שאין לך תקציב מיותר לבזבז.

אבל, שכירת היועץ הנכון יכולה לשנות את זה. לא רק שאיש מקצוע יעזור להגדיל את התנועה ואת שיעורי ההמרה שלך, אלא שהם יפנו את הזמן שלך להתמקד בדברים חשובים יותר, כמו ניהול העסק שלך.

אם אינך בטוח כיצד למצוא את מומחה קידום אתרים, הנה שישה טיפים שיפנו אותך לכיוון הנכון.

איך לבחור מומחה קידום אתרים בצורה נכונה

1 – דגלים אדומים וכובעים שחורים

חשוב מאוד להכיר את הסימנים של ייעוץ קידום אתרים גרוע, זה חשוב מאוד כאשר אתה מנסה לבחור את השירות המתאים למותג שלך. ישנן טקטיקות שחלק מהשירותים ישתמשו בהן כדי לנסות ולשכנע אותך שהם יודעים מה הם עושים ושהם המוסמכים ביותר, אבל אלו יכולות להיות הבטחות ריקות מתוכן.

דגל אדום מרכזי אחד הוא מה שאני מכנה טקטיקות SEO של כובע שחור. קידום אתרים בכובע שחור כולל קניית קישורים מאתרים אחרים, מילוי מילות מפתח או כתיבת תוכן גרוע ולא רלוונטי רק כדי לשפר את דירוג הדפים. טקטיקות אלו עלולות לגרום לקנסות מגוגל, ובין אם היית מודע לכך שמומחה לקידום האתר שלך עושה זאת, אתה תהיה זה שישלם את המחיר – לא היועץ.

דבר נוסף שצריך להיזהר ממנו הוא הבטחות גדולות עם תיאורים מעורפלים. אם מישהו אומר לך שהוא יכול להכפיל את התנועה באתר שלך תוך שבועיים עם אסטרטגיה שרק הוא יודע, אתה יכול להיות בטוח שזה טוב מידי מכדי להיות אמיתי.

קידום אתרים הוא תהליך שלוקח זמן ויש צעדים ברורים שצריך לבצע על מנת לשפר את דירוג הדף האתר שלך. אם מישהו טוען שיש לו ידע מיוחד או טוען שהוא יודע להשיג תוצאות טובות בטירוף, הוא מוכר לך מצגת נוצצת במקום להפגין את המומחיות שלו (או את ההעדר שלה).

אסטרטגית כובע שחור VS אסטרטגית כובע לבן קידום אתרים

2 – ביקורות

אחת הדרכים להגן על עצמך מהיגררות לחוזה עם מומחה קידום אתרים גרוע היא לקרוא ביקורות מאנשים אמיתיים וחברים שלך. חיפוש בגוגל "שירותי קידום אתרים מקצועיים" לא בהכרח תהיה הדרך הטובה ביותר למצוא את איש SEO המתאים עבורך. בטח, הם הציגו את היכולת שלהם לדרג גבוה באותו SERP (דף תוצאות מנוע חיפוש) וזה עשוי כמובן להציג את יכולות הקידום שלהם. עם זאת, זה לא אומר אם הם נותנים את אותה טיפול ותשומת לב ללקוחות שלהם.

אני ממליץ בחום לדבר עם אנשים שמכירים וסומכים עליו אשר עבדו עם אותו בעל מקצוע כדי לשפר את אסטרטגיות השיווק שלהם. עם מי הם עבדו? האם הם היו מרוצים? אם לא, למה לא? דבר עם מישהו ישירות ושאל שאלות, אחרת תצטרך לנסות למצוא את התשובות שלך בביקורות באתרי צד שלישי או פשוט לחוות את זה על הבשר שלך.

3 – הגדרת יעדים ברורים

מדדי KPI, או מדדי ביצועים מרכזיים, הם המדדים שבהם תשתמש כדי לקבוע אם באמת אסטרטגית הקידום עוזרת לשפר את הקידום שלך. יהיה עליך להתייעץ באופן קבוע עם איש ה SEO כדי לוודא שמדדי ה-KPI הללו משתפרים.

כאשר אתה מחליט לבחור שירותי SEO מקצועיים, זכור יעדים ספציפיים שאתה מקווה להשיג. כמו כן, שקול באילו מדדי KPI ישמשו כדי למדוד אם יעדים אלו.

מדדי KPI שצריך לקחת בחשבון הם:

  • דירוגים במנועי חיפוש עבור מילות מפתח ספציפיות
  • שיעור המרה
  • שיחות טלפון ועוד

שאל את מומחה הקידום שלך כיצד הוא משפר את מדדי ה-KPI הללו כדי שתדע שאתה מקבל את התוצאות הדרושות לך.

יעדים עבור תנועה לאתר וביטוי חיפוש
יעדים עבור תנועה לאתר וביטוי חיפוש

4 – מומחה קידום אתרים עם תוצאות

לבקש מיועץ קידום אתרים לספק לך דוגמאות קונקרטיות של עבודתו היא דרך מצוינת לקבוע אם הוא מתאים לך. שאל אותו אם הוא עבד עבור מותגים כמו שלך ושאל על התוצאות שהוא השיג. עכשיו זה הזמן להיות בררן.

כמו כן, קח קצת זמן להסתכל באתר האינטרנט שלו. האם הוא כותב תוכן טוב? האם האתר שלו קל לניווט? אלה הם אינדיקטורים טובים ליכולות שלהם. עם זאת, זכור שיועצים רבים יהיו ממוקדים יותר באתרי לקוחות מאשר באתרים שלהם, אז אל תאבד את האמון רק בגלל שכמה דברים לא מופיעים כמו שאתה מצפה.

5 – תקשורת

תקשורת טובה היא דבר חיוני בבחירת איש מקצוע. אסטרטגיית SEO טובה לוקחת חודשים ואפילו שנים לבסס. כשאתה נכנס להתחייבות ארוכה כזו, אתה צריך לדעת שהם יתקשרו איתך ביעילות ויהיו זמינים לכל שאלה שיש לך במהלך הדרך.

קבע באיזו תדירות תתקשר והדרכים שבהן תתקשר אם תעסיק אותם. אם אתה מוצא את עצמך מחכה הרבה זמן כדי לשמוע עדכונים או לקבל נתונים, או אפילו אם אתה פשוט לא באותו ראש עם היועץ ברמה האישית, יכול להיות שהגיע הזמן להמשיך הלאה.

6 – לא לפחד לשאול שאלות

אתה אף פעם לא יכול לשאול יותר מדי שאלות כשאתה מחליט על שירות SEO. ודא שהם יכולים לענות על הצרכים שלך ושיש לך הבנה ברורה כיצד הם יעשו זאת. הנה כמה שאלות שכדאי לשאול לפני תחילת עבודה:

  • מתי אני מתחיל לראות תוצאות?
  • לאילו עמלות עלי לצפות?
  • מה קורה אם אני רוצה לבטל?
  • האם אני הבעלים של האתר אם אעזוב את החוזה?
  • מה תצטרכו ממני כדי להצליח?
  • האם אתה מציע מספר אפשרויות חוזה/תקציב? אם כן, מה הם?
  • מה כמות הקישורים שתספקו לי?
  • איזה תכנים יעלו לאתר?

ברמה האישית אני חייב לציין בכל הנושא של לראות תוצאות בקידום אתרים אורגני זה משתנה בהתאם לתחום שבו אתם נמצאים, נישות תחרותיות כמו עריכת דין, טיפולי שיניים, שיפוצים יקח הרבה יותר זמן לקדם מאשר נישות פחות תחרותיות כגון: אילוף כלבים, מוצרי יוגה וכל התחום של קידום לוקאלי, בקצרה – קידום לכולי מדבר על קידום עסק או שירות באזור שאנחנו נמצאים לדוגמא אם אני מחפש חברת קידום אתרים בתל אביב, כל החברות שמוגדרות כנותנות שירות בעיר הזו יופיעו לי ראשונות אפילו אם הן קטנות ביחס למתחרים גדולים אחרים דוגמא נוספת אם יש לי פנצ׳ר בעפולה ואני מחפש פאנצ׳ר מאכר אז בהכרח אני אקבל תוצאות באיזור עפולה.

המטרה של האלגוריתמם של גוגל זה לתת לנו את התוצאה הכי רלוונטית עבורנו וזה נקבע גם בהתאם למיקום שלנו.

5 טיפים לקידום עסק קטן SEO בגוגל

לסיכום מה לקחת בחשבון כשבוחרים מומחה קידום אתרים

לפני שאתה בכלל נגש לבחור מומחה קידום אתרים חשוב מאוד שתבצע בדק בית אצלך קודם כל, תבין בדיוק מה אתה רוצה להשיג מהליך הקידום, מה חשוב לך לקדם בעסק איזה שירותים אתה רוצה למכור או מוצרים, תעשה סקריה של קהל היעד שלך תבין בדיוק מי הם הקונים שלך מה טווח הגילאים שלהם איזה שירותים הם מבקשים ממך, כל המידע הזה יכול להועיל ברגע שאנחנו הולכים לבחור את איש ה – SEO שלנו.

שאלות שחשוב שתשאל: זה כיצד מתבצע תהליך הקידום לוודא כי המקדם שלך מתרחק מאסטרטגיות לא חוקיות שיכולות בעתיד לפגוע באתר שלך (כובע שחור) – שכל התוכן שעולה לאתר הוא תוכן מקורי ולא מועתק שהתמונות לא מפרות זכויות יוצרים, חשוב מאוד לתת דגש על פרופי הקישורים, מאיזה אתרים אתה מקבל קישורים וכיצד הוא נבנה (לוודא שלא מתבצעת לאתר קנית קישורים מגורמים מפוקפקים) כל השאלות האלה יכינו אותך לבחור מומחה קידום אתרים כמו שצריך.

טיפ אחרון שלי: מלא פעמים אני נתקל בבעלי עסקים שיש להם תקציב קידום מאוד נמוך לא יכול להחזיק לאורך זמן, במידה ואצלכם גם המצב הזה, חשוב מאוד לדבר על אסטרטגית זנב ארוך עליה אני מסביר כאן בעוד כתבה, כעיקרון להתמקד בביטוי חיפוש ארוכים עם תחרות נמוכה ומס׳ חיפושים יחסית גדול.

הגעתם עד לפה? זכיתם בתשנין לחיים!

העניין שלנו מרוכז תמיד בחלק הארי של חינו, הצעירים מתעיינים בעתיק והזקנים, בעבר.

קרדיט: ראובן וימר

לצפייה בתשנינים נוספים עברו לכתבה הבאה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים

האתר לא מתקדם בגוגל? מלאו פרטים לבדיקה חינם!

אני זמין, שלחו לי הודעה :)