איך גוגל עובדים?
מנועי חיפוש כמו גוגל עוקבים אחר קישורים. הם עוקבים אחר קישורים מדף אינטרנט אחד לאחר. גוגל מורכב מסורק, אינדקס ואלגוריתם. הסורק עוקב אחר הקישורים באינטרנט. זה מסתובב באינטרנט 24/7 ושומר את גרסת ה- HTML של כל הדפים במסד נתונים ענק שנקרא אינדקס. אינדקס זה מתעדכן אם הסורק של גוגל יגיע שוב לאתר שלך וימצא דפי אינטרנט חדשים או מתוקנים. הגרסה החדשה של דף זה נשמרת. בהתאם לתנועה באתר שלך ולכמות השינויים שאתה מבצע באתר שלך, הסורקים מגיעים לעתים קרובות יותר או פחות.
כדי שגוגל תדע על קיומו של האתר שלך, ראשית צריך להיות קישור מאתר אחר – כזה שכבר נמצא באינדקס – לאתר שלך. אם סורקים עוקבים אחר קישור זה, זה יוביל להפעלת הסורקים הראשונה ולפעם הראשונה שהאתר שלך נשמר באינדקס. מכאן ואילך, האתר שלך עשוי להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל.
האלגוריתם הסודי של גוגל
לאחר הוספה לאינדקס של האתר שלך, גוגל יכולה להציג אותו בתוצאות החיפוש. מנוע החיפוש מנסה להתאים שאילתת חיפוש מסוימת לדפי אינטרנט שהוא הוסיף לאינדקס. לשם כך יש לגוגל אלגוריתם ספציפי המחליט אילו דפים מוצגים באיזה סדר. איך האלגוריתם הזה עובד בדיוק הוא סוד. איש אינו יודע בדיוק אילו גורמים מכריעים את סדר תוצאות החיפוש.
האלגוריתם אינו סטטי. זה משתנה באופן קבוע עם עדכונים חדשים. הגורמים הקובעים את הסדר ואת חשיבות הגורמים השונים משתנים לעתים קרובות מאוד. למרות שהאלגוריתם הוא סודי, גוגל כן אומרת לנו אילו דברים חשובים. איננו יודעים עד כמה חשובים, ואיננו יודעים אם גוגל מעבירה לנו את כל הגורמים. בדיקה והתנסות נותנות לנו תחושה טובה יחסית לגורמים החשובים ולשינויים בגורמים אלה.
דף תוצאות של גוגל
עמוד התוצאות של גוגל – המכונה גם SERP – מציג כ -7 או 10 קישורים לאתרים המתאימים ביותר לחיפוש שלכם (לפי גוגל). אנו מתייחסים לתוצאות אלו כתוצאות חיפוש אורגניות. אם תלחץ לדף השני של עמוד התוצאה, תראה תוצאות רבות יותר. ככל שמגיעים יותר התוצאות באתר שלך, כך יש פחות סיכוי שמישהו ילחץ על התוצאה שלך וימצא את האתר שלך.
לרוב, ישנם מספר קישורים בתשלום מעל 10 הקישורים בעמוד הראשון. קישורים אלה הם מודעות; אנשים שילמו ל- Google כדי להציב קישורים אלה בראש האתר כאשר משתמשים מחפשים מונח ספציפי. המחירים של מודעות אלה משתנים מאוד, תלוי בתחרותיות של מונח החיפוש. בנוסף לתוצאות האורגניות והתשלום הללו, ישנם גם כמה אלמנטים אחרים שתוכלו למצוא בדף התוצאות של מנועי החיפוש של גוגל.
הערך של קישורים במנועי החיפוש של גוגל
חשוב מאוד שתהיה הבנה בסיסית לגבי האופן שבו גוגל ורוב מנועי החיפוש האחרים משתמשים בקישורים. מספר הקישורים המפנים לדף משמש כדי לקבוע עד כמה חשוב אותו דף. לכן, ככל שיש לאתר ספציפי יותר קישורים, כך מנועי החיפוש חשובים שהוא מאמין. שני קישורים פנימיים (שמגיעים מאותו אתר), כמו גם קישורים חיצוניים (מאתרים אחרים), יכולים לעזור בדירוג של דף אינטרנט בגוגל. קישורים מסוימים חשובים יותר מאחרים. קישורים מאתרים שיש להם הרבה קישורים נכנסים בעצמם הם בדרך כלל חשובים יותר מקישורים מאתרים קטנים עם קישורים נכנסים מעטים בלבד.
החשיבות של קישורים מובילה למעשה לבניית קישורים פעילה די מהר. כל עוד אתה אוסף קישורים שימושיים והגיוניים, בניית קישורים יכולה להיות אסטרטגיית SEO טובה. אבל אם אתה אוסף קישורים מוצלים (או גרוע מכך), גוגל עשויה להעניש אותך על כך. כדי לעזור לך להבין את האסטרטגיה הנכונה, כתבנו מאמר שדן בחמישה בניית קישורים שלא ידעת עליהם.
קידום אורגני וגוגל
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) הנהוגה באופטימיזציה של אתרים כדי לנסות לגרום להם להופיע במיקום גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות. על מנת לעשות זאת, SEO מנסה לעצב אתר על פי האלגוריתם של גוגל. עם זאת, אלגוריתם זה מכוון לתת למשתמשים מקוונים את התשובה הטובה ביותר לשאלה ולחוויה הטובה ביותר האפשרית שלהם. למרות שהאלגוריתם של גוגל נשאר סודי, ניסיון של למעלה מעשור ב- SEO הביא למושג די טוב לגבי הגורמים החשובים.
חשוב לעקוב אחר כל התקשורת של גוגל בנוגע לשינויים באלגוריתם, ולבדוק מה עובד בפועל במנועי החיפוש. אסטרטגיית ה- SEO שלך לעולם לא צריכה להרגיש כמו טריק. מנוע החיפוש רוצה להציג למשתמש את התוצאה המתאימה ביותר לשאילתת החיפוש שלו. כך גוגל עובדת, בקצרה. אם ברצונך להופיע גבוה בתוצאות עבור מונח חיפוש ספציפי זה, דאג לכתוב תוכן מדהים וידידותי ולהציע למשתמשים חוויה מקוונת טובה.